Spånar på ett visningsprogram för en utförd inventering av ett järnvägsspår, ska kunna visa en film och lite statistik längs med sträckan... Spontant funderar jag lite på om du inte kan använda api:t för videolan? Nu har jag iofs. ingen koll på hur det fungerar men det borde gå på något höger tycker jag Ja det kanske är en möjlig väg, finns mediaspelare i tips/tricks som använder sig av api tex APIDivXPlayer.exe men jag har ingen aning om hur man ställer in eventuella filter eller vad som nu krävs...Visa progressiv film/video? (mpg)
För att visa filmen har jag sneglat på koden nedan som är hämtad här:
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=50480&lngWId=1
Koden använder sig av DirectX ActiveMovie (DirectShow) object. Problemet är att få visningen progressiv, samma problem har jag om jag använder Mediaplayern...
I VLC media player kan jag ställa in Deinterlace på Discard eller Bob och då blir stillbilderna (i pauseläge) kanon. Så kvaliten finns där, men hur kommer man åt den i ett vb program...!?Sv: Visa progressiv film/video? (mpg)
Sv:Visa progressiv film/video? (mpg)
Om man använder sig av 'ActiveMovie Control Library' så har jag sett att där finns något som heter FilterCollection och RegFilterCollection och man kan se vad som finns i med följande kod men jag vet inte om det är något som kan hjälpa mig... Är som ni hör lite grön inom området...
Private m_objMediaControl As IMediaControl 'MediaControl Object
For i = 1 To m_objMediaControl.FilterCollection.Count - 1
m_objMediaControl.FilterCollection.Item i, objFilter2
MsgBox objFilter2.Name + " nr:" + CStr(i)
Next
Dim Filter As IRegFilterInfo
For Each Filter In m_objMediaControl.RegFilterCollection
MsgBox Filter.Name
Next Filter