Det hör iofs inte alls till VB eller nån annan programmering men jag har ett litet problem. Jag vill kunna surfa med min dator via min mobil (Ericsson R520m) och en kabel. Det går bra att skapa fjärranslutning och använda mobilen som ett modem men när man surfar med GPRS så ringer man inte upp något nummer. Nån som vet hur man skapar en "GPRS-fjärranslutning"? Jag vet att telia har utförlig beskrivning hur man ställer in sin telefon på deras hemsida. Hej Det är inte inställningarna i telefonen som jag har problem med, utan hur jag ska kunna koppla ihop mobilen med datorn och sen surfa med GPRS. Jag har installerat mobilen som ett modem, Ericsson R520m Cabel Modem. Jag måste ju koppla upp på något sätt och det går ju inte att använda en vanlig fjärranslutning eftersom GPRS inte ringer upp något nummer. Nån som har nån lösning? HejGPRS
ThomasSv: GPRS
Man måste oxå anmäla att man vill ha tillgång till GPRS, kanske får man då info från telia ??
/MattiasSv: GPRS
>Eh... Och ?? Vad menar Sven ??
GPRS är en acronym , så jag har börjat översätta till begripliga termer.
En pedagogisk knorr som man säkert har glädje av.
Om inte förr så när du är med i Jeopardy.
mvh
SvenSv: GPRS
GPRS betyder General Packet Radio Service och inget annat. Ifall ni nu kommer med i Jeopardy. =)
ThomasSv: GPRS
Oki det kan bli en slamkrypare
>GPRS betyder General Packet Radio Service och inget annat. Ifall ni nu kommer med i Jeopardy. =)
GPRS General Packet Radio System [Telecom][Networking]
GPRS General packet radio service (high speed mobile data service) [Telecom][Networking]
Samma med ASP kan ha olika betydelser
ASP Active Server Pages (server side scripting technology based on WBScript) [WWW]
ASP Advanced Signal Processor (programmable signal processing chip used with SOUND BLASTER 16ASP) [PC]
ASP Aggregated Switch Procurement [Networking]
ASP AppleTalk Session Protocol [Networking]
ASP Application Service Provider [Computer][Networking]
ASP Average Selling Price [Electronics][Business]
mvh
Sven