Jag har utvecklat ett program i VB med OS XP Home. När jag gör programmet på XP Pro ser det annorlunda ut vilket skapar problem för mig. Kontrollerna ligger inte på samma ställe och typsnitten är ett snäpp större. Har noterat att typsnitt 'Tahoma' storlek 8 i XP Home motsvarar 'Tahoma' storlek 7 i XP Pro. Det är väl därför texten blir större i XP Pro. Vad gör man åt detta? Var nu länge sedan jag körde VB 6.0 men redan då som hadde man proglem med utsendet med Xp.Om jag minns rätt så skulle man användasig av notepad på något sätt och sno dess utsende.var det gäller fönstrets utsende.Tyvär kommer jag inte i håg hur man skulle göra men kolla här på forumet. Av symtomerna du beskriver misstänker jag att du använder konstanter för att anpassa kontroller till storleksförändringar av fönster. Jag använder inte kod för att placera kontrollerna, jag placerar dem i design-läget. Där är ditt problem. Du bör anpassa kontrollerna efter formuläret med kod. Har noterat att det inte har med Pro eller Home versionen att göra. Det måste vara något annat som styr. På Microsoft kände man inte till problemet överhuvudtaget...Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Jag har provat på flera XP Pro datorer och märkt att det skiljer sig. Någon som råkat ut för detta? Vad kan man göra?Sv: Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Sv:Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Sv: Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Kan du skicka med koden som placerar din kontroller?Sv:Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Sv: Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Något som inte behövs i VB.NET då detta till stor del görs med hjälp av egenskaper istället.
KAn du ge en skiss på hur layouten ser ut?Sv:Olika utseende på XP Pro och XP Home?
Jag ska skicka dig ett exempelprogram som ser olika ut.... Men det får bli ikväll