Hej, jag har ett problem som jag inte får ihop. gör gärna en sökning i forumen innan du frågar - denna frågan Tack för det, nu angående alla som påpekar att man skall söka i forumet. Hittar man inte så hittar man inte... Det är ingen fara med det... =) Listbox+ny mapp
Jag har ett textfält en listbox samt en knapp. När man skriver ett namn i textfältet och trycker på ok så hamnar den i Listboxen. Det har jag inga problem med men jag vill samtidigt skapa en ny mapp för varje nytt inlägg i listboxen. Hur gör jag det?Sv: Listbox+ny mapp
besvarades för inte så länge sedan finns i post:
"2001-08-13 05:47:40 Sv: detta borde vara LÄTT för nån som
kan....HJÄLP MEJ tomsve "
//Emma
<code>
'skapar katalogen som underkatalog till din programkatalog
strNyMapp = App.path & "\" & txtBox.text
list1.additem txtBox.text
txtBox.text = ""
MkDir strNyMapp
</code>Tack för hjälpen!
1. Jag söker alltid i forumet innan jag skriver något för att slippa upprepa ställda frågor. Men det är inte alltid man hittar vad man söker efter i och med att detta forum är så ofantligt stort med många inlägg så kan det vara svårt att hitta just det som man söker efter. För denna fråga så sökte jag på Listbox och fick då upp ett antal fält. Jag sökte igenom vad som fanns på listbox men hittade inget svar som kunde hjälpa mig i mitt problem.
2. Nu när du säger att det finns försökte jag leta upp det igen och till slut så fann jag det inlägg som du refererar till. Men jag tror dock inte att svaret hade hjälpt mig i alla fall.
3. Jag håller med er veteraner om att det kan var jobbigt att svara på samma fråga hela tiden och jag tycker helt klart att man skall använda sökningen så mycket man kan. Men det skall ju inte vara så att man inte vågar ställa en fråga pga att det kanske finns något liknande svar i forumet. Nu har jag inte varit medlem så värst länge och jag har inte plöjt mig igenom alla inlägg som har gjorts tidigare. Det skulle för den delen ta upp en hel del tid.
4. jag uppskattar att ni som kan, svarar och hjäper oss newbies och kanske en vacker dag så kan jag återgälla det med att göra likadat till andra nybörjare. / Anders C RosendalSv: Tack för hjälpen!
Du letade i alla fall.
Det är bara det är det finns en del som frågar först och verkar tänka sen. Det var inget illa menat mot just dig. Påpekade det eftersom det
var så pass kort tid sedan inlägget var uppe. Har själv gjort samma tabbe några gånger. =)
Jag var nämligen inte helt hundra på kommandot - dvs om det var mer
än de gamla DOS-kommandona - så jag letade upp det. Om du hade
sökt på tex +mapp +ny hade du hittat det rätt snabbt - men men - man
lär så länge man lever.
/E - som tycker det är kul att bli kallad veteran... =)