Har problem med följande: Programmet kan inte veta att du har properties insprängda i din values sträng....skriv så här: Tack för hjälpen, Jenny. Det ska absolut inte vara tungt med detta enkla sql kommandot...det är nog något annat som får det att verka tungt. Gör du andra databasanrop i samband med detta? Hämtning, uppdatering, insert....etc? Gör du någon loop? Det funkar bra, men jag har ytterligare problem. Några VALUES är valuta-värden, du måste byta ut komma till punkt med en replace metod. Databasen förstå endast punkt som öresavgränsare. När du använder komma så tror databasen att det är ett nytt värde i values för nästa fält.Insert...
sSql = "Insert Into Booking(BookingNr, Datum, ClientID, Trailer, Week)"
sSql = sSql & " Values [BookingNr, Datum ,Client , Trailer, Week]"
goConn.Execute sSql
goConn.Close
(Booking är tabellen)
Values är klassens Properties, och det funkar inte. Vad är fel?
Om jag byter ut Properties mot verkliga värden så är det inga problem.
Tacksam för hjälp!!!
GB
Edit: VB6 och SQL Server 2000Sv: Insert...
sSql = "Insert Into Booking(BookingNr, Datum, ClientID, Trailer, Week)"
sSql = sSql & " Values (" & BookingNr & ", " & Datum & "," & Client & " , " & Trailer & ", " & Week & ")"
sen beror det på vad du har för datatyper om exempelvis Trailer är en sträng ska du exempelvis skriva
"'& Trailer & "' istället för " % Trailer & "Sv:Insert...
Allt funkar, men det är lite tungt...
Kanske bättre att använda parametrar i anropet( alltså parametrar för respektive value)?Sv: Insert...
Sv:Insert...
det visar sig vara problem med kommatecknet. Har försökt med strängvärde enligt följande :
'" & pengar & "' men det funkar inte.
Vad gör jag fel???Sv: Insert...
nuvet inte jag vad för kodning du kör, asp, vb...etc men något sånt här utan enkla apostrofer...
" & replace(pengar, ",", ".") & "