Jag har ett seperat formulär där man skapar nya mappar, samt att namnen på dom mappar som man har skapas läggs i en combobox i mitt huvudformulär. Jag har lite svårt att inse användnings området för ditt program och jag lita svårt att förstå ditt problem med. Du värkar veta allt du behöver veta för att lyckas (om det är som jag tror) men här har du koden för textfiler just in case Om jag delar upp problemet så kanske det blir lättare. Du kan göra som följer tex. funktionen nyMapp och nyFil skapar deCombobox problem igen...
Jag skulle nu vilja att när man väljer namnet på mappen i min combobox så just i den mappen så skapas två nya mappar Mapp1 och mapp2 samt i dom olika txt filer. Hur gör jag?Sv: Combobox problem igen...
Open "c:\text.txt" For Output As #1
Print #1, Text1.Text
Close #1
Hjälper hjärna till mer bara jag vet vad du vill veta.
MVH JesperSv: Combobox problem igen...
Jag har en combobox och i den så finns namnet på mapparna som jag har skapat. Jag vill nu att när man väljer ex mapp1 i comboboxen så i den mappen så skall där skapas 2nya mappar mapp2 och mapp3
I mapp2 och mapp3 skall också en textfil skapas.
Allt det skall skapas när man väljer något i comboboxen.Sv: Combobox problem igen...
nya objekten där du valt att lägga dem. Sedan är det bara att anropa
dem från det event när du vill att de ska inträffa.
//Emma
<code>
private function nyMapp(byval strNyMapp as string) as string
strNyMapp = App.path & "\" & combo1.list(combo1.listindex) & _
“\” & strNyMapp
MkDir strNyMapp
nyMapp = strNyMapp
end function
private sub nyFil(byval strFilnamn as string, byval sokvag as String, _
Optional byVal text as string) as String
Dim fil as Integer
fil = freeFile
Open sokvag & “\” & strFilnamn For Output As fil
Print fil, text
Close fil
end sub
‘Använd det genom att (i tex Form):
dim mappSokvag as string
mappSokvag = nyMapp(”mapp1”)
call nyFil(”fil1”, mappSokvag, ”testing testing”)
mappSokvag = nyMapp(”mapp2”)
call nyFil(”fil1”, mappSokvag, ”testing testing”)
</code>