När jag försöker slänga en mapp får jag "permission denied". <b>JensaK skrev:</b> Ja, jag har rättigheter att ta bort mappen, men när jag kör VB och läser ur filer i mappen och sedan stänger filen, kan jag inte radera den. Är mappen öppen någonstans? det räcker för att du inte ska få ta bort Använder textstream.close, och har inte mappen öppen någonstans... Hej.Se vad som låser mappen
Jag har inte nån fil i mappen öppen, och har satt fso + textstream till Nothing.
Vad göra? Hur kollar jag vad som låser mappen. Är det en bugg i VB?
/JensSv: Se vad som låser mappen
<b>När jag försöker slänga en mapp får jag "permission denied".</b>
Troligtvis är det precis vad som står i felmeddelandet, att du inte har rättigheter att ta bort mappen. Kolla dina NTFS-inställningar.Sv: Se vad som låser mappen
/JensSv: Se vad som låser mappen
den. Testa att tex ställa dig på en öppen mapp i utforskaren och välj ta
bort - även om inget under är öppet kommer det ej att fungera.
//emmaSv: Se vad som låser mappen
Jag kör genom flera mappar och deletar dessa.
Men det är alltid en som inte går att radera och jag stänger ALLA filer och sätter klassen jag använder till nothing...Sv: Se vad som låser mappen
Kan det vara så att mappen heter nåt "förbjudet". Windows kanske tror att det är en systemmapp av nåt slag.
Windows kan ju ha konstiga saker för sej ibland. T.ex får man ju inte skapa en fil som heter con.java på t.ex skrivbordet...