Hej Vet inte om jag har förstått ditt problem rätt, men jag gissar att du borde använda ListView-kontrollen istället: http://www.pellesoft.se/area/articles/article.aspx?artid=756. När du laddar in med ex. Combo1.Additem kan du göra så här Hej Sven, det är precis så jag gjort men om texten på den föregående är längre än vad taben är så hoppar dne ett steg till. Då kan man skriva tex Tab(20) 20 tecken med sin fontwidth.Listbox
Nu har jag gjort en listbox som man kan se exakt vad som finns i databasen, men problemet är att det blir "ojämt"
Det ser ut följande nu:
Combobox Combobox1 Combobox1 Combobox1
---------------------------------------------------------------------------------------------
|hej hej heja kanske |
|heja vccv hej heja kanske |
|hej hejjansede heja kanske |
| |
| |
----------------------------------------------------------------------------------------------
O.s.v. - I comboboxen så ändrar man vilken kolum man vill se ifrån, alla kolumer innehåller
ju saker med olika längd. Jag vill att den första alltid ska börja på punk1. den andra på punk2 o.s.v.
Hur gör man det? Sv: Listbox
/JohanSv:Listbox
ex. List1.AddItem "din text1" & vbTab & "din text2" osv med fler Tab om du vill.Sv: Listbox
Listview var precis det jag var ute efter.
Tack för hjälpen!Sv:Listbox
Om jag kommer ihåg rätt så är det 8 tecken default.