En fråga. Jag har hand om min familjs PPM (www.ppm.nu) och på sidan så loggar man in med personnr och sitt lösenord och kommer då till en "översiktssida" där jag sedan trycker på en länk värdeförändring och kollar där hur mycket värdeförändringen är i kr, klipper ut detta och in i ett excelark och kör lite tabeller och lite annat. Mycket intressan,jag jobbar med samma projekt sedan många år. Du kan börja med att ta hem Detta verkar spännande.... hjälper till om tredagar när jag fått min PIN ... Visst är det spännande :D +109% .. tänkte bli ppm-miljardär när jag blir stor :D <b>Det kan förmodligen lösas med Regular Expression Ahaa trodde du hade fått bra svar av andra. Alltså det spelar ingen roll om det hamnar i excel eller andra program :)Hämta data från PPM.
jag undrar.
Går det att fixa ett program som automatiskt loggar in och hämtar själva värdeförändringen i kronor och lägger i en txt-fil eller liknande, detta borde väl gå?.
eller något som gör det mer lättarbetat. vet inte om detta är rätt forum att ställa frågan dock.Sv: Hämta data från PPM.
Det kan förmodligen lösas med Regular Expression
eller så kör Vi med Inet kontrollen.
StandBy , återkommer på denna kanal.Sv:Hämta data från PPM.
Programarkivet:708
Den börjar bli gammal så betrakta den som ett smakprov.
Sitter just nu och modifierar den.
Det har runnit en del vatten under broarna sedan jag gjorde detta. !
Till den lägger Vi en meny som löser ditt och mitt önskemål
Frågor, anmärkningar, tillägg och svar till svenpon@telia.comSv: Hämta data från PPM.
Kanske skall denna tråd in under MS office då allt skall gå att lösa via excel/VBA...Sv:Hämta data från PPM.
jag håller på att kolla runt lite hur detta ska gå att lösa, postar här när jag vet lite mer.Sv:Hämta data från PPM.
eller så kör Vi med Inet kontrollen. </b>
Alternativ lösning: QBASIC.EXE och EDIT.COM? ;-DSv:Hämta data från PPM.
Då tar Vi nya tag ;-)
Edit: kom på nu att du ville ha Excel lösning.
Jag är smått rudis på Excel, kan bara elementa kör bara VB och Delphi.Sv: Hämta data från PPM.