Kan man med vb6 kod kopiera en tabell i access. Menar du i Access VB eller i ett vanligt program?? Du kan göra enn SQL fråga. Nackdelen med det är att den förlorar vissa egenskaper. Om han gör så kopierar han ju bara alla värdena!! Du tänker på "INSERT INTO". "SELECT INTO" skapar en tabell av resultatet. ahh... <hehe> Läste lite för fort.. :) Ja funktionen jag söker skall skapa en ny tabell med egenskaper m.m. men den skall vara tom. Kör Select into och sedan Delete from tabellen så har nån slags kopia. Funkade inte för mig? Vad jag har för mig så ska den skapa tabellen om den inte finns, men jag vet inte säkert... Var länge sedan jag använde det kommandot så det får Andreas Hillqvist svara på isf... Vad koden skall göra är att skapa tabell tbl2002 från tabell tbl2001. Vad får du för fel? Hur ser ditt anrop ur? Har du testat att köra frågan i Access? Jepp nu funka det!!!Kopiera tabell i Access
Ex:
Copy tbl2001 tbl2002 ?
Tacksam för hjälp!Sv: Kopiera tabell i Access
För om du ska göra det i Access egna VB så är kommandot:
DoCmd.CopyObject , "Mitt nya namn pa tabellen", acTable, "Mitt gamla namn pa tabellen"
MVH
//JonasSv: Kopiera tabell i Access
strSQL = "SELECT * INTO tbl2002 FROM tbl2001"Sv: Kopiera tabell i Access
Var det inte tabellerna som han ville ha kopierade?? (Altså göra en ny kopia av en annan tabell med design och innehåll)?!?!
Sv: Kopiera tabell i Access
Såg inte att du har skrivigt SELECT INTO... :DSv: Kopiera tabell i Access
Ifrån VB6 till Access 97 -> 2000
Tacksam för all hjälp!!! :-)Sv: Kopiera tabell i Access
Leif PSv: Kopiera tabell i Access
Med: strSQL = "SELECT * INTO tbl2002 FROM tbl2001 WHERE True=False"
Behöver man ha en tabell som heter tbl2002 innan man kör kommandot eller är det tänkt att den skapar en kopia av tbl2001?
Det jag söker om det går är att skapa en kopia av tbl2001 utan data, endast struktur.
Tacksam för er hjälp! :-)Sv: Kopiera tabell i Access
Men när du skrev "Ifrån VB6 till Access 97 -> 2000" menar du då att du kör ett VB program som är gjort i Visual Basic 6 som styr en Access databas?
MVH
Sv: Kopiera tabell i Access
Fel medelandet:
'Operation is not allowd when the object is closed'
Men nu går det bra!!
Tack för hjälpen!