Jag har en popupmeny som jag laddar dynamiskt. Dvs så här ungefär: Nej, det menar jag inte. Jag accepterar att nollan är låst, eftersom den är skapad i "design-time", men den sista borde väl gå? När du unload:ar dom, vilken ordning unload:ar du dom då? 1-7 eller 7-1??? Hmm, nu kör jag 1-7... Är det fel? I så fall varför?? <hmm> Vet inte...<br>Ladda popupmenyer??!! Plis help!
for i=1 to 5
load menuTest.item(i)
next i
Det första alternativet finns ju redan laddat, alltså 'item 0', för den går väl inte att unload:a?
Sedan vill jag kunna unload:a alla meny-items utom 0:an som jag gör osynlig. Detta fungerar bra till en början. Men om jag har klickat på knappen som visar popupmenyn, och sedan försöker unload:a den, så säger den att den sista meny-item INTE går att gör unload på...
Detta händer alltså så fort popupmenyn har visats en gång, då verkar den sista raden i menyn var låst på något sätt...
Snälla, försök att hjälpa mig!!Sv: Ladda popupmenyer??!! Plis help!
Exempelvis, om det är 6 st items i menyn så blir den sjätte låst så fort jag har öppnat menyn en gång. Är det 8 items så blir den åttonde (index=7) låst... Så länge jag inte accessat menyn nån gång, så går det hur bra som helst...
Någon som förstår?Sv: Ladda popupmenyer??!! Plis help!
Sv: Ladda popupmenyer??!! Plis help!
Tar jag bort nr 5 är ju femman tom, 6:an blir ju inte plötsligt nr 5... Då borde det ju inte spela nån roll eller?Sv: Ladda popupmenyer??!! Plis help!
Jag brukar alltid unload:a den som är högst upp först...<br>
<br>
Altså att göra:
<code>
For i = 7 to 1 Step -1
Unload menuTest.Item(i)
Next i
</code>
MVH<br>
//Jonas