Jag vill markera ett ord i en richtextbox med .selstart och .sellength UTAN att själva fokusen ändras till det ordet. Ja det går, men då får du inte använda .selStart osv. Du kommer åt hela texten på annat sätt. Men eftersom du inte skriver varför- så är det svårt att råda dig till hur du skall göra det. Jag har nog ungefär samma problem. jag skulle vilja färga en del text utan att behöva sätta fokus på själva texten. Ungefär som i Borland C++ (för er som använt det), vissa ord (meningar) får en viss färg, och andra ord får en annan färg. Jag skall helt enkelt markera en text på ett annat ställe än där fokus just nu är i textboxen. Den skall modifieras på vissa sätt, det skall klistras in lite ny text osv.Ni proffs, går det att göra detta....??
Exempelvis om ordet befinner sig i början av en text och du just nu läser slutet, så vill man inte att den skall hoppa till det markerade ordet som markeras... Förstår ni??Sv: Ni proffs, går det att göra detta....??
/PelleSv: Ni proffs, går det att göra detta....??
Sv: Ni proffs, går det att göra detta....??
Förstår du? Du kan maila mig på: perlindg@se.ibm.com om du vill, skulle uppskattas...