Jag vill kunna fånga ett dubbelklick i en lista UTAN att fånga 'klick'-metoden två gånger... Uhm, är det så att när du dubbelklickar så vill du att klickmetoden inte ska aktiveras alls? Nej, som du säger först skall det vara. Enkelklick skall inte aktiveras alls när man dubbelklickar. Några idéer?? njae... jo, kanske... men det är inte så bra lösning tyvärr.. Jag gör ett mailliknande program som sköter ärendehantering på mitt jobb. Jag vill att när man enkelklickar i listan så ser man en preview på det i samma fönster. Och när man dubbelklickar så öppnas ett nytt fönster med ärendet. Så som det fungerar i Outlook Express. Men i Outlook så kör den ju (när man dubbelklickar) både singelklickningen och dubbelklickningen... Gör den det?... Möjligt... Men jag tycker ändå att det borde gå på ett lätt sätt att göra som jag ville... Gör den det?... Möjligt... Men jag tycker ändå att det borde gå på ett lätt sätt att göra som jag ville... Jo, finns antagligen något sätt..Dubbelklick i en lista????
Eftersom när man dubbelklickar i en lista så blir det ju två klick.
Exempel:
Public Sub listSearch_DblClick()
' Här skall ett nytt fönster öppnas
end Sub
Public Sub listSearch_Click()
' Här får man en preview
end Sub
Men som det är nu så aktiveras först listSearch_click-metoden två gånger, och sedan listSearch_DblClick-metoden... Förstår ni? Hjälp mig!Sv: Dubbelklick i en lista????
Eller vill du att den ska aktiveras en gång och sen dubbelklick-metoden?
Altså... Ahhh... Kanske blev snurrigt.. Men vill du att det som är i Click ska aktiveras en gång innan DblClick aktiveras?Sv: Dubbelklick i en lista????
Sv: Dubbelklick i en lista????
men min tanke var att du använder dig endast av Click och sen när man klickar en gång så sätter du en boolean till true.. klickar sedan användaren en gång till och variabeln är true så har du dubbelklick..
sen för att utlösa enkelklick delen så har du en timer (eller bara gör en timerclass) och sen så startar du den när man har klickat en gång.. och visar det sig att efter den tiden som du ställer in, variabeln inte har blivigt false (för den sätter du ju till false om användaren klickar en gång till) så kör du det som ska köras när man har klickat en gång..
som sagt så är det inte någon jättebra lösning, men den funkar iaf..
men varför måste du ha en funktion som ska vara så? går det inte att lösa på något annat sätt så man inte behöver använda antingen DblClick eller Click?!?!
MVH
//JonasSv: Dubbelklick i en lista????
Det skulle ju i och för sig gå att lösa det på ditt sätt, men det verkar så onödigt, det borde ju finnas en standardlösning...Sv: Dubbelklick i en lista????
Men det är ju svårt att få reda på om en användare har klickat en eller två gånger utan att använda en viss intervall..
Så det är ju mer att man använder antingen eller..
MVH
//Jonas