Maskin kod är ju hex men p-kod, vad är det? >Maskin kod är ju hex Jag vet vad HEXADECIMALT, BINÄRT, OCTALT ocg DECIMALT är... Men en processor har ett antal pinnar ut ifrån sig, varje pinne har ett hexnummer (00-FF) som gör olika saker t.ex så kan man laddar två tal på två olika pinnar och sedan laddar man en Executer pinne t.ex add som sedan plussar dessa två tal, detta görs dock binärt i själva processorn men alla program filer bästår av HEX-kod... Jag lärde mig det när jag höllpå med microprocessor teknik i skolan, och genom assambler (ZiLOG80) programmering........snabba dll:er igen
Jag har nämligen källkoden till en MYCKET stark krypterings algorithm "TwoFish", går koden snabbare om jag använder den som en Dll fil eller om jag har den i prgrammet?
Jag använde en annan dll som var gjord i C++ och den kryptera 2,5 Mb / sec och den här 0,05 mb / sec hur kan det vara så stor skillad, det är ju samma kryptering... ???????Sv: snabba dll:er igen
Nja. Hex(adecimalt) är bara ett sätt att skriva tal, med basen 16 ist.f. 10 som vi normalt använder, eller 2 som datorn fattar.
Allt som en dator behandlar och exekverar kan skrivas i binär, decimal och hexadecimal form, eller med någon annan bas om du så önskar.
>men p-kod, vad är det?
En slags mellan-kod som tolkas av VBs runtimefil när programmet körs. Detta till skillnad från "riktig" kod som Windows och processorn vet hur de ska behandla.
>Jag har nämligen källkoden till en MYCKET stark krypterings algorithm "TwoFish", går koden snabbare om jag använder den som en Dll fil eller om jag har den i prgrammet?
Det spelar ingen roll.
>Jag använde en annan dll som var gjord i C++ och den kryptera 2,5 Mb / sec och den här 0,05 mb / sec hur kan det vara så stor skillad, det är ju samma kryptering... ???????
Svårt att gissa. Skrivna i olika språk, kompilerade med olika effektiva kompilatorer och/eller skrivna olika bra antagligen.
MSSv: snabba dll:er igen