Går det att göra snygga rapporter i VB........ Jag använder Crystal Reports för att göra rapporter, väldigt snyggt och smidigt! Annars kanske du kan använda word (http://www.pellesoft.nu/login/articles/vb/usingword.asp)? Skulle aldrig påstå att Crystal Reports är smidigt. Min uppfattning är att man kan göra mycket med den. Men den är buggig, svår att jobba med. Installationer. Ett rent helvete. KAnske bara jag som är ute och cycklar eller vad säger ni? Det enda problemet jag har haft är att den inte riktigt fattar vilket objekt man markera i designläge, annars har jag inte haft något problem. Det enda problemet jag har haft med installationerna var att man var tvungen att lägga med en fil manuellt. Sedan kanske det är en smaksak vad man tycker om, men för mig fungerar det bra. Hej Jag använder version 8.5, den är helt integrerad i VB. Fast den är på långa vägar inte alls lika bra som rapportmotorn i Access...=( Hej,Snygga raportter i VB
Jag ska göra ett Administrations program för returansökningar.....
För godkännande och bearbetninga av returerna går det alldeles ytmärkt att använda VB:s (Gammla vanliga utsende) Men jag vill även ha möjlig hett att vissa en rappot på ett returärende som ska vara snyygt med rubrik och snyggt upplagt som typ en pappersfaktura. Det som ska ingå i rapporte(pappersarket) ska vara blandanat leverans adress,adressen på den som lagt returansökan. och lite allmöjlig text om artiklarna var för sig.........Datan ska hämtas från en SQLserver.....
Sen undrar jag dessutom om det är möjligt att skicka iväg mail med hjälp av Vb på samma sätt soim man kan göra i ASP........Alltså med hjälp av att ansluta till en mailkomponent !!!!!
TACKSAMM för svar/Tobbster Sv: Snygga raportter i VB
/JohanSv: Snygga raportter i VB
Sv: Snygga raportter i VB
Crystal Report är pest har aldrig lyckats att få något
vettigt ur detta program.Får kanske ge det en omgång till
efter att JohanD uttryckt sig positivt. :-)
Jag gav upp för flera år sedan.
Ha det
SvenSv: Snygga raportter i VB
Jag rekommenderar varmt Active Reports 2 från Data Dynamics.
Designern är helt intregrerad i VB och du skriver enbart VB kod.
AR är mycket snabbt och har ett flertal olika exportformat, såsom:
Excel, Html, Tiff, Acrobat Reader, text och Rtf mfl.
Testa själv genom att tanka ner en demo från www.datadynamics.com
Mvh
/Mattias