Hej Hej Grejen är att jag inte kan kopiera texten eftersom den förmodligen är låst utan jag tror att lösningen ligger i själva filen. Den är ju upptaggad i klartext men själva innehållet är krypterat på nåt vänster (kanske för att man inte ska extrahera det?!?) men det vill jag göra ändå. Hej > Om man öppnar en pdf i typ notepad så är ju texten krypterad med > Om du har någon pdf fil som är låst som du säger skulle jag kunna Nån som vet nåt man kan använda för att läsa ett inscannat dokument (i pdf-format) typ en OCR-dll som väldigt gärna är gratis. Har kollat runt lite men bara hittat snor-dyra (typ $900). Eftersom Google söker igenom PDF och suger ut innehållet och låter oss se det i html-format, så tror jag inte det är så märkvärdigt. Men fråga inte mig, jag är nybörjare (sen 1983 :) nä, om det är text så är det inga poblem men grejen är att det är en bild. Nån har tagit ett dokument och scannat in det som en bild och lagt det i en pdf, och jag vill ha tillbaka det till text. Och, nej jag har inte tillgång till orginaldokumentet. Hur Google gör vet jag inte, men jag vet hur man gör med IIS.Läsa pdf med OCR
Nån som vet nåt smart sätt att läsa en pdf fil från vb. Jag vill inte bara att användaren skall kunna se dokumentet utan jag vill kunna läsa informationen och kunna processa texten. Om man öppnar en pdf i typ notepad så är ju texten krypterad med nåt som de kallar för FlateDecode. Hur löser jag upp det? Det är bara texten jag är intresserad av inte formateringar eller bilder.
/JohanSv: Läsa pdf
En metod som skulle kunna funka är att du går via ClipBoard.
Testa detta . Markera allt i ett pdf dokument begär copy
Nu kan du klistra in texten i tex NotePad. WordPad blir bäst
Du kan också klistra in det i en RichTextBox.
Intressant projekt
återkom om du vill ha mer info
mvh
SvenSv: Läsa pdf
Laddade ner Adobes SDK men där snackar de mest om hur man gör en pdf men inte så mycket om hur man transformerar en pdf till t.ex. text.
Om du har någon pdf fil som är låst som du säger skulle jag kunna pula lite med den.
svenpon@telia.com
DSSv: Läsa pdf
> nåt som de kallar för FlateDecode.
:-) Det är zip-komprimering.
Visserligen är väl inte Adobes riktiga kopieringsskydd speciellt mycket starkare än så...Sv: Läsa pdf
> pula lite med den.
Passa dig bara! En rysk programmerare som pulade lite med låsta pdf-filer greps av FBI och hamnade i fängelse när han åkte till USA för att hålla en föreläsning.Sv: Läsa pdf
Nån som har nåt på lager?
Mvh DickSv: Läsa pdf
Letar med ljus och lykta
JohanSv: Läsa pdf
Man hämtar hem Adobe PDF IFilter v5.0 och låter Index Server göra jobbet åt en! :-)
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1276
Ingen aning om du kan ha nytta av denna informationen men förhoppningvis!