Om jag vill i mitt epostprogram som jag själv bygger lägga in en historia där man kan lägga in flera epostadresser i en grupp så har jag funnit på ett litet problem. Håller åxå på å pula med ett mejl program, Jag har åxå mina adresser i en text fil. har gjort en ny form som adressbok och där öppnat upp adresserna. så när jag klickar på någon adress så lägger den sig i skicka till. Den metoden kommer jag tyvärrinte att kunna använda mig av. Jag har nämligen gjort det lätt för mig och använder Outlook. Men jag vill låta adressboken i Outlook vara tom och använda en separat adressbok. Man slipper så mycket virusskit då.gruppsändning av epost
Jag har provat att använda mig av både textbox och listbox för att kunna få eposterna till epostprogrammets "skicka till", men det vill sig inte riktigt.
Någon som har ett tips på hur man kan få det att fungera? just den biten att när jag klickar på knappen skicka epost så skall innehållet i den listboxen eller textboxen skicka epostadresserna till epostprogrammet i en fin snygg rad.
Som jag har det nu så ligger gruppen i en textfil, någon som har någon ide om det är dåligt eller bra.
Tack på förhand.
MagnusSv: gruppsändning av epost
Private Sub List1_Click() 'klicka i listan för att välja adress
Form1.skicka_till.Text = List1.Text
End Sub
från en listbox i form 3 till txtbox i form1
//JockeSv: gruppsändning av epost
Det jag vill åt är alltså att kopiera epostadresserna i antingen en textbox eller listbox till "Skicka till" rutan i Outlook.