Hejsan! Du kan försöka med: Hallå Fredrik Hej! Tack Heinz för din medverkan. Jag löste problemet med följande: Timer låter onödigt, testa: Hej igen! Någon där ute som tänkas ha en lösning på problemet?50 % förminskning av en hemsida...
Sitter här med en liten fundering angående en 50 % förminskning av en hemsida. Håller på och bygger en liten HTML - editor för skoj skull.
Jag använder mig av ”Microsoft Internet Controls” och får upp sidan som vanligt. Nu vill jag ha sidan visad i miniformat. Är detta möjligt?Sv: 50 % förminskning av en hemsida...
<code>
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = "50%"
</code>Sv:50 % förminskning av en hemsida...
Prövade med din kodsnutt som fungerade om man skrev:
<code>
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = "50"
</code>
Har du något tips på vad man kan skriva för att få den förminskad. Nu blev sidan så stor att man såg den i pixelformat ;)
Provade med:
<code>
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = "-50"
</code>
Men det ville den inte ta...Sv: 50 % förminskning av en hemsida...
Prova med detta
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = ".5"Sv:50 % förminskning av en hemsida...
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = 1 / 2
Frågan är nu om jag skall lägga funktionen i en timer eftersom den hela tiden går tillbaka till ursprunglig storlek om man uppdaterar eller liknande. Samt att storleken inte gäller för hela dokumentet...
Någon som har något förslag?
Sv: 50 % förminskning av en hemsida...
<code>
Private Sub WebBrowser1_DocumentComplete(ByVal pDisp As Object, URL As Variant)
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = 0.5
End Sub
</code>Sv:50 % förminskning av en hemsida...
Private Sub cmdhalfSize_Click()
WebBrowser1.Document.body.runtimeStyle.Zoom = 1 / 2
End Sub
Själva huvuddokumentet får den ”zoom” jag vill ha. Men de bilder som ligger i förgrunden genereras troligtvis av ett JavaScript eller liknande. Och detta behåller sin storlek oavsett. På min privata hemsida fungerar det dock klockrent…
Skulle ju vara kul om man kunde surfa på olika sidor i samma fönster samtidigt. Och då måste ju all information på sidorna förminskas…
Om du besöker ”travian.se” efter att du lagt till koden ovan så kommer du förstå vad jag menar…
Sv: 50 % förminskning av en hemsida...
Tacksam för alla svar jag kan få. Förhoppningsvis innehåller ett av dem lösningen på problemet.