Jag provar att lägga det här med. Ingen svarade under "programvaror" Jooooooooo men det har aldrig funkat så att det har gått att använda. Vad menar du med lämnat område ? http://www.edti.com/Toolkit_Licensing.htm#OCR%20Toolkit:%20Licensing kanske är något? Ruskiga priser men.. finns den där så finns det säkert fler Tack för den länken ! Det är kanske som Sven säger....det är helt enkelt inte färdigutvecklat. Anledningen är att det är ett nästan AI-komplett problem. Att bara titta på enskilda bokstäver kommer alltid ha en viss grad av fel, och enda sättet att kunna rätta till det är att titta på sekvenser av bokstäver, om ord och meningar "makes sense", osv.Finns det någon bra komponent för OCR ?
Jag kan dessutom inte se mitt inlägg där... ibland tycker jag att inlägg bara försvinner...
Hej,
Någon som känner till en bra ocr-komponent som jag kan använda i VB6/C# (Optical Character Reading) ?
Gärna någon där man kan få en trial/demo.
Jag har hittat några som verkar bra, men det funkar inte med deras downloads.
/Martin
EDIT : Det var jag som hade kryssat i "endast olästa".....sorrySv:Finns det någon bra komponent för OCR ?
Tror att det är ett lämnat omr.Sv: Finns det någon bra komponent för OCR ?
Har det ersatts av något annat ?
Företag scannar ju in sina leverantörsfakturor som tolkas av något program och ramlar rätt in i affärssystemets leverantörsreskontra.Sv:Finns det någon bra komponent för OCR ?
Sv: Finns det någon bra komponent för OCR ?
Det verkar ju kunna vara ngt.
Jag återkommer när jag beställt den med en liten resension.
/MartinSv:Finns det någon bra komponent för OCR ?
Laddade ner testprg. från länken ovan, men det var för många feltolkningar för att man ska kunna förlita sig på det...Sv: Finns det någon bra komponent för OCR ?
Det är lite lättare än taltolkning, men det kommer inte bli vettigt förrän man gör större framsteg på strong AI-fronten.