Hur gör man ifall man vill att om jag tex är i photoshop så ska jag genom att trycka på f2 kunna anropa en funktion i mitt formulär? Går detta på något sätt? Så länge du inte har käll-koden till PS6 så kan du inte ändra vad Ok, så här var det egentligen :) Det här är nog det du letar efter. Nej, allså.. Det här är inte den timer du vill köra utan den timern som kontrolerar om F2 tangenten är nedtryckt, så du ska byta ut coden efter "Then" mot vad du vill ska hända när man trycker på F2.Spara tangent i minnet.
// Mvh SHahinSv: Spara tangent i minnet.
som händer när du trycker på F2... Ett formulär eller liknande måste
ha fokus för att svara på events. Och även om detta på nåt konstigt
sätt är möjligt så är nog knappen F2 reserverad av PS. Du kan däremot använda funktioner från PS med hjälp av tillgängliga API och sedan manipulera resultatet i din applikation...
//ChristofferSv: Spara tangent i minnet.
Jag hade tänkt att kunna anropa en timer från Quake. Och F2 är INTE reserverat av Quake, så det borde funka. Någon som vet hur man gör?
// ShahinSv: Spara tangent i minnet.
<code>
Option Explicit
Private Declare Function GetKeyState Lib "user32" (ByVal nVirtKey As Long) As Integer
Private Sub Timer1_Timer()
If (GetKeyState(vbKeyF2) = -127 Or GetKeyState(vbKeyF2) = -128) Then MsgBox ("Du tryckte på F2")
End Sub
</code>Sv: Spara tangent i minnet.
Jag vill ha så att jag kan anropa timern från Quake UTAN att alt+taba till programmet där timern finns..Sv: Spara tangent i minnet.
Intervallen på timern ska självklart vara lågt.
<Code>
Private Sub Timer1_Timer()
If (GetKeyState(vbKeyF2) = -127 Or GetKeyState(vbKeyF2) = -128) Then MsgBox ("Du tryckte på F2")
End Sub
</code>
Och du behöver inte alt-tab'a till programmet, utan den körs fast den inte är i focus.
Hoppas jag inte har fattat helt fel nu.
//Rickard