Jag har ett stort projekt i VB5, och har just flyttat allt till en ny dator med Win XP. Jag har tidigare använd Common Controls 5, men nu påstår VB att jag inte har licens för dessa, och mitt projekt går inte att köra. Däremot verkar nya Comon Controls 6 fungera, men måste jag då sitta och byta ut varenda kontroll i hela mitt projekt för att jag ska komma igång igen eller? Finns en wizard att ladda ned från microsoft som uppgraderar alla kontroller från 5 till 6. Finns på: Tack, det verkade vara det jag var ute efter. Dessvärre - det funkade inte att köra installationsprogrammet! Det förutsätter att jag har VB6, vilket jag inte har. Jag har VB5, och har just installerat allt i Win XP. De common control som mina projekt använder, vill inte funka, medan de nya funkar. Kolla på systemdokument/servicepacks och se på programmet regfix. En miljon tack till dig Pelle. Regfixen klarade biffen! :-)VB5 - licens för common control?
Detta har ibland hänt även på min Win 98-dator, och då har det hjälpt att ominstallera Windows. Men jag är lite osäker på WinXP - med dess aktivering o så. Går det smidigt att ominstallera det? (om det skulle hjälpa vill säga...)
Ominstall av VB5 verkar inte hjälpa i alla fall.
Tips?
Hjälp?Sv: VB5 - licens för common control?
Sv: VB5 - licens för common control?
http://msdn.microsoft.com/vbasic/downloads/axupgrade.aspSv: VB5 - licens för common control?
Nåt mer tips? Jag kan inte hitta nån liknande uppgradering för VB5.
:(Sv: VB5 - licens för common control?
/PelleSv: VB5 - licens för common control?
*glad igen*