Hej! Testa mitt uppskick och bygg om efter behov. He he, du är grym! Sven: det där ser ut som mitt gamla uppskick.. Programarkivet:Sök i telefonkatalogen. Ja Fredrik det är ditt program all ära till dig. Äran struntar jag i, blev mest förvånad över att se något som såg ut som mitt gamla program :) Jag fick samma när jag sökte på namn osv.. Jaaaaaaa. självklart . Så var det med de. Bra att du får det att funka.Fetching webpage, hitta/eniro
Jag skulle vilja hämta ut informationen från ett telefonnr från hitta.se eller eniro.se & få in namnet i textbox.
Någon som har något tipps hur jag skall göra?Sv: Fetching webpage, hitta/eniro
Programarkivet:Hämta Telefon nr SökSv:Fetching webpage, hitta/eniro
Fick byta ut:
'FixaTexten rtbResultat, "<!-- result -->", "<!-- end result -->"
FixaTexten rtbResultat, "<!-- ps_record start -->", "<!--**END"
Tusen tack!Sv:Fetching webpage, hitta/eniro
Orkar inte titta närmre på det, undrar bara om du har gjort några förbättringar som man bör notera :)Sv: Fetching webpage, hitta/eniro
Det framgår av förtexten i Formen att det är du. Har inte observerat din signatur på länge.
Jätte bra, Jag har nu infört denna ändring. Efter DownLoad 7
Programarkivet:Hämta Telefon nr Sök
Impad över att du hittade det. Konstigt för programmet har funkat innan med denna text.
Jag testade nu igen efter 1 års icke körning och det blir som du skriver.
Dock fixar jag inte sökning på Fnamn Enamn Postnr.
Funkar det för dig ?
Funkar Hitta.se enl denna metod ?Sv:Fetching webpage, hitta/eniro
Har inte använt det själv sen den dagen jag gjorde det, och trodde väl inte att det var någon annan som gjorde det heller.
Kul att det kommer till användning iaf.Sv: Fetching webpage, hitta/eniro
Jag söker endast på mobilnr så men denna länk borde funka!
sEnirolink = "http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&lang=&search_word=" & sFirstname & "+" & sLastname & "+" & sMobilnr & "&geo_area=" & sOrt
/TackSv:Fetching webpage, hitta/eniro