Hej! Du sitter inte bakom en brandvägg som är annorlunda konfigurerad på Glocalnet-uppkopplingen? Kan du ladda upp filer med en vanlig FTP-klient? Hej!VB-kod kan inte skicka filer med FTP via Glocalnet
Använder VB-kod för att skicka filer till en FTP-server.
När jag sitter med telia-uppkoppling så fungerar allt som det ska. Det skapas mappar på servern och filerna laddas upp till de mapparna precis som jag vill.
När jag däremot sitter på en Glocalnet-anslutning så finns inte filerna på servern när programmet har körts. Det skapas mappar på FTP-servern, men inga filer har laddats upp. Koden genrererar inga fel vid uppladdningen av filerna heller!
Vad beror detta på? Har Glocalnet någon slags spärr för att skicka filer till en FTP-server? Hur löser jag i så fall det i min VB-kod?
FTP-servern är en helt extern ftp server som vare sig har med telia eller glocalnet att göra...
/David
EDIT: Kompletterade informationen lite....Sv: VB-kod kan inte skicka filer med FTP via Glocalnet
/JohanSv:VB-kod kan inte skicka filer med FTP via Glocalnet
Jag ska undersöka om jag kan använda ett vanligt FTP-program, t.ex. windows inbyggda.
Återkommer!