Jag tänkte skriva en liten snutt som kollar av min internetanslutning med 10min intervaller. Jag vill vara säker på att anslutningen verkligen finns och det tänkte jag göra genom pinga tex 3 stora Web-sidor tex Aftonbladet, Spray och någon till. Hej Frasse! Säg den lycka som varar för evigt. Det är något fel i modulen, närmare bestämt "hpvDest" Felkod: "Expected End of statement" Det ordnade sig, jag tog bort "hpvDest As Any" och ersatte "," med en "(". Vi får väl se om det har någon betydelse :) Väcker liv i gammal tråd.... Exemplet pingar en "IP-adress"... Varför pinga?? Lägg in IE controllen i ett VB program, provladda vilken sajt som helst och plocka om sidan laddas ok eller inte. Ping är väligt osäkert då servrar/switchar/routrar i princip alltid nedpriotiterar ping (tar hand om det om dom har tid, annars inte) eller helt enkelt filtrerar bort dom.Pinga Aftonbladet
Hur löser man denna Ping-sträng smidigast?
Alla tips välkomna, även små...
/FrasseSv: Pinga Aftonbladet
Förslagsvis så tar du andra sidor än Aftonbladet och Spray. Mitt förslag är SUNET.
Hur du pingar kan du läsa på [Pinga datorer med WinSock32.DLL ].
Lycka till och lev väl,
Tom S.Sv: Pinga Aftonbladet
Sv: Pinga Aftonbladet
Sv: Pinga Aftonbladet
Är det någon som kunnat pinga tex www.aftonbladet.se med den kodsnutt som Pelle länkat till i denna tråd ? Och i så fall hur ?
MagnusSv: Pinga Aftonbladet
www.sunet.se är ingen IP-adress...
192.36.125.18 är en IP-adress...
/FredrikSv: Pinga Aftonbladet