Har ett litet progproblem i Visual Basic. Jag är osäker på om det går snabbare - men om det gör det, och om du är beredd att göra lite förändringar skulle du kunna göra så här: Har för mig att använda Split och sedan Join är mycket snabbare än Replace funktionen Kollade ditt tips och hittade mycket intressant där. Men känns ändå lite knepigt att så mycket kod kan vara så mycket snabbare än ett kort Replace-kommande ... Nåja, det bevisar ju bara att kortaste koden inte alltid är snabbast. :) Jo jag håller på att skriva ett prog för min LCD display.Snabbare Replace?
Jag har 4 strängar som jag behöver byta ut strängar i från en lista på ca 50 stycken.
Tex om sträng 1 ser ut så här:
string1 = "CPU: $cu MHz @ $cl %"
Där vill jag byta ut $cu o $cl till t.ex. 1333 och 20. Så den färdiga strängen ser ut så här: "CPU: 1333 MHz @ 20 %"
Detta fixar man ju lätt med Replace kommandot för en eller två olika "nycklar" men det kluriga här är just att det finns över 50 st sådana "$xxxx" nycklar att söka och ersätta på och detta skall ske var 500:ade millisekund.
Tror inte 50x4=200 varv i en forloop skulle gå så där väldigt fort eller?
Som sagt det skall uppdateras varje halvsekund och då även hinnas med annat som att hämta ersättningsvariablerna från delat minne, systemet mm.
Nån som har några förslag?Sv: Snabbare Replace?
Sätt ihop alla strängar till en enda (separera dem med nåt kontrolltecken eller med vbCrLf t.ex.) och använd replace på den strängen.
Tyvärr vet jag ju inte hur du skall använda strängarna eller så.
(Lite ovanlig uppgift - uppdatera 50 strängar två gånger i sekunden...)
/Niklas JanssonSv: Snabbare Replace?
Sv: Snabbare Replace?
Må väl.
/EESv: Snabbare Replace?
Ni kan ju kika in på http://go.to/LCDinfo
och klicka på features i menyn så finns det bilder mm där.
Jag har nu dragit ner på specsen till att bara uppdatera en gång i sekunden då det ju egentligen inte behöver vara snabbare.