Sitter och programmerar VB6 men provade den nya VisualStudio 2003 eller vad det nu var... Tidigare hörde jag att man måste installera vb6 innan .net och då fungerar det men på dig låter det som du haft den på före du installerade vb6, så då vet jag faktiskt inte vad som knasar. Nja.. Hade ju VB6 först så provade jag .net.... Och nu kör jag VB6 iallafall... Mer märkligt med felet... Körbara filer (.exe) som skapas av Visual Basic 6 är inte fristående utan kräver tillgång till Visual Basics runtime-dll (vbrun60.dll har jag för mig den heter). Ok.. Kommer nog installera om mitt Windows helt innom det närmaste så då skall jag ändå inte installera .net....... Tack för hjälpenVB6 problem...
Då installerade den JustInTime debugging...
KAN MAN TA BORT DEN???
Efter att jag avinstallerade VB2003 så får jag fel varannan gång jag startar programmet...
Eller ja.. Den klagar på att det itne är installerat längre och jag får: An unhandled win32 exception accurred in VB6.exe [516]. Och sedan när jag klickar OK i varningsrutan stänger den ner VB6....
Vad är det för fel??Sv: VB6 problem...
Du skulle kunna kolla med ms support och fråga eftersom du har licenser. Det skall ingå 2 case gratis men passa på, nästa år finns ingen support på vb6 längre.Sv:VB6 problem...
Sv: VB6 problem...
När jag kör mitt program så får jag ju felet och VB6 crashar...
Men tänkte jag.. Jag Kompilerar en exe fil så kör jag den.. Mycket riktigt...
Jag gjorde en exe fil och körde den ett tag.. Efter typ 5 starter av programmet (Med en om kompilering)
så crashar VB6 iallafall... Även om jag inte körde mitt program ifrån VB6..
Vad har isåfall VB6 för koppling till Program VB6 har kompilerat?
Eller är det mitt program som gör något så att det tar tex minne ifrån VB6?
Typ att min array ligger kvar i minnet när programmet avslutas? Och nästa gång så tar den nytt minne?Sv:VB6 problem...
Jag skulle nog testa att installera om VB6 helt om jag var du, det låter i mina öron som om nån av VB6 delar har spunkat ur :/
Minns att jag härom året letade information om hur man skulle bära sig åt för att få Visual Studio 6 och 200x att harmonisera och att jag då fick rådet att installera dem i omvänd ordning (alltså senaste versionen först). Hittar inget sånt nu dock, utan bara en massa inlägg och artiklar där folk glatt säger att det funkar hur fint som helst, ordningen spelar ingen roll.Sv: VB6 problem...