Nu har jag kommit så långt att jag funderar på hur man gör en installation av det.. I Visual Studio 6 så finns Package & Deployment Wizard för detta. Tipps på varianter. Evigt detta chat och strul . PDW tycker jag aldrig fungerat bra, kommer iofs. inte ihåg varför längre, men, men.. Har ett litet problem när jag försöker göra en installations fil... Bara för att jag känner för att vara lite elak: Skyll dig själv =) Jaja... Jag får skylla mig själv... :) >Men ville prova och det verkar ok förutom just det.... Jaja.... Det fungerade bra med det mesta förutom att programmet inte hittade en dllfil...Göra installationsfil av sitt program...
Några råd? Program?
Eller finns det i VB6 så den automatiskt gör en installationfil med allt som behövs för programmet..Sv: Göra installationsfil av sitt program...
Sv: Göra installationsfil av sitt program...
Jag rekommenderar Inno setup!
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=250176&forumid=105&sum=1Sv: Göra installationsfil av sitt program...
Pacage and Deploymen Wizard är det bästa för oss amatörer som vill distruber VB 6.
Programmet förklarar och hjälper dig att bifoga rätt .dll mfl din egen ReadMe.text mfl.
Nicklas jag lovar dig har provat dom flesta förslag. Inno Setup är väl bra men du måste var djä...
duktig för att förstå alla trix.
PDW funkar jättebra om du bara följer instruktionen.Sv:Göra installationsfil av sitt program...
Sv:Göra installationsfil av sitt program...
När man installerar hittar den inte en dll fil...
Hur fixar man så den letar på rätt ställe?
Eller ja... Den lägger dll filen i system32 men hittar den inte när man kör programmet...
Ideer?
Kör Package and Deployment WizardSv: Göra installationsfil av sitt program...
(PDW är ett otyg, ta något annat)Sv:Göra installationsfil av sitt program...
Men ville prova och det verkar ok förutom just det....Sv: Göra installationsfil av sitt program...
Förutom att det inte fungerar verkar det ok ???Sv:Göra installationsfil av sitt program...
Skall dock kolla om den överhuvudtaget fått med den till den nya datorn...