Jag har haft ett problem ett bra tag och har trott att det skule lösa sig med tiden - att jag skulle komma på lösningen.. men det har jag inte gjort. Jag minns inte säkert och jag har inte tillgång till någon skrift just nu, men jag har för mig att man kan skriva text(0).container = picture1 eller likande. Kanske någon annan som kan det bättre?Klurigt problem
Jag hoppas att ni kan komma med några kloka funderingar:
Jag har ett användargränssnitt bestående av 4 olika tabbar. På varje tab finns en picturebox(som container) med ett antal textrutor ordnade vertikalt i som användaren fyller i med information.
Lat som jag är, är dessa textrutor medlemmar i en controlarray vilket tillåter mig att rada upp dem snabbt och lätt. Detta fungerar dock inte helt problemfritt..
När jag försöker loada textrutorna på tabb två, så hamnar de inte på tabb 2 utan tab 1, de är ju "inheriterade" från bas-textrutan som befinner sig på tabb1.
Kan jag på något vis "flytta" över textrutorna till en annan container? Eller hur man nu ska lösa det.
Man kan också se på det på ett annat vis:
Användaren ska mata in information om gäster, t.ex. Förnamn och efternamn. Användaren vet inte hur många gäster det är, om det är 1, 7 eller X antal gäster. Som tur är så är det samma information som ska fyllas i om varje gäst (Förnamn och Efternamn).
Lösningen ska vara snabb och informationen som användaren har matat in ska enkelt kunnas bearbetas för att kunna skicka in i en databas men hjälp av ADO.
Hoppas att någon har en pyntig lösning på det här,
FransSv: Klurigt problem
/Ivar