Jag har ett problem, kan man på något sätt få reda på vilka knappar man trycker på en telefon om en telefon ringer till en dator?? "problemet", om man kan kalla det för de, ligger i modemet. Modemet innehåller programvara för att ta emot "packet" med bitar, sätta ihop packeten, och kontrollera att de är felfria. Det finns överföringsstandarder som modem använder för att lyckas med detta. t.ex v.36, v.90, osv. När du bara trycker på nån knapp så försöker ditt modem att tolka dessa signalerna, men kommer fram till att det är ett felaktigt paket, och skickar därför inget vidare till datorn. Hej HejModemproblem
Jag lyckas med att få den till att koppla upp med hjälp av mscomm men när jag trycker på knapparna så är fortfarande inputen tom.....nån som vet???
//DazzeSv: Modemproblem
Ett paket består av en startbit, en slutbit, och en massa bitar emellan. Beroende på protokoll så komprimeras/krypteras dessa på olika sätt.
Så med andra ord så kommer helvetet att frysa till is innan du kan få reda på vilken knapp du trycker på i telefonen om du använder ett standardmodem.
MvH
Benny OlssonSv: Modemproblem
> så kommer helvetet att frysa till is
Vet du vem som myntade denna sentens första gången ?
mvh
SvenSv: Modemproblem
> så kommer helvetet att frysa till is
Det var nog inte första gången denna härliga sentens användes
men den sitter i mitt minne från tiden 1962 under Kubakrisen
i FN :s Generalförsammling USA :s ambassadör Adlai Stevenson
attackerda dåvarande Sovjets FN ambassadör Dobrynjin med denna strof.
avd onödigt vetande
mvh
Sven
Ser att Benny är intresserad av astronomi,det är min stora
passion,som gammal navigatör kan jag en hel del i detta ämne
DS