Undrar om någon har en bra lösning på en tidslinje? Ingen som gjort ett program som utför saker som man kan lägga upp efter en tidslinje?? Hoppar lite... Jo, men vad är problemet? Jag tycker också det är förvirrande är det en grafisk presentation du är efter ? Ett annat sätt att se på tidslinje är mitt uppskick Skeppsklocka. Opps.... Kanske var lite otydligt... Och vad är själva frågan? Typ om det fanns någon smidig färdig funktion som fixar allt så man kan mata in tex tiden och få en linje över det och seran få reda på tex vilka saker som skall vara igång osv.. Nej, det finns ingen "smidig färdig funktion", inbyggt i VB. Det är alldeles för specifikt för att det skulle finnas med. Däremot kan du kanske hitta någon komponent, det går oftast under namnet "Gantt-graf". Vilka födolsevånder att få fram vad du egentligen ville. Stämmer bra det.......Tidslinje....
Alltså som det är i tex redigeringsprogram där man kan flytta grejer till en tidslinje.... Flyttar och tar bort..
Ja ni förstår nog vad jag menar.....
Vill ha en tidslinje med tex 6 rader förutom tiden...
Där skall jag kunna lägga till events som man vill efter en given start.....
Några förslag??Sv: Tidslinje....
Sv:Tidslinje....
Ingen som använt sig av tidslinje i ett program??
Typ musikprogram eller något annat som gör saker efter tider och kan visas som tex boxar eller något annat sätt?Sv: Tidslinje....
Räkna ut hur många sekunder det är från en startpunkt (säg n), rita ut detta a*n pixlar bort.
Det finns inte så mycket att säga om det, jag tycker det är väldigt straight-forward?Sv:Tidslinje....
Sv: Tidslinje....
Den har jag levt efter många år i min ungdom.
Programarkivet:Metronom Ny
Programarkivet:Skeppsklocka Tidvakt
Programarkivet:Passa tiderSv: Tidslinje....
Japp det är en grafisk presentation som jag är ute efter typ den som är i Bild o Ljudredigerings program så man kan kopiera in block som skall vara saker som händer en viss tid osv...Sv:Tidslinje....
Hur man ritar upp block?
Hur man bestämmer deras position?
Hur man gör så att man kan dra i dem?Sv: Tidslinje....
Och givetvis flytta omkring dem, lägga till nya osv...Sv:Tidslinje....
http://www.google.se/search?q=gantt+vb6Sv:Tidslinje....
Vi är många här som ställer upp. Men när man får sådana här "flummiga" frågor blir man
både förbannad och intresserad vad vill han(det är oftast han) ???
Nu ser jag(tror jag att jag vet vad du vill) . Som när man Editerar en filmsnutt. man vill kunna
flytta scener fram och åter längs filmens tidslinje. Eller ? är jag ute och cyklar ?Sv: Tidslinje....
Skall ha ljusprogram snuttar som körs till musik eller dyligt.....
Skall bara hitta något som är gratis.. men nu vet jag ju vad jag skall söka efter...