Vet någon hur man använder Shell32.dll dynamiskt istället för att använda sig av fysiska filer, dvs "Type Library". Har tyvärr inget vettigt svar MEN jag har sett det göras i C++ vilket innebär att det borde gå i VB med... Testa att söka av www.codehound.com där brukar man kunna hitta källkoder för de mest konstiga saker. Programmeringsmässigt så gör det inte så mycket med *.tlb-filer men när man kommer till distributionen av sitt skapade program så är det tråkigt att behöva skicka med extrafiler istället för att använda befintliga filer. Den som inte har Shell32.dll på sin disk tycker inte om Windows :o) >Jag vill komma åt IShellFolder och dyligt utan att använda "Type Library".Vill INTE använda någon *.tlb-fil, vill istället använda She
Jag vill komma åt IShellFolder och dyligt utan att använda "Type Library".
Är det någon som har något vettigt svar?Sv: Vill INTE använda någon *.tlb-fil, vill istället använda
Sv: Vill INTE använda någon *.tlb-fil, vill istället använda
Ska kolla in codehound.com :o)Sv: Vill INTE använda någon *.tlb-fil, vill istället använda
Är det någon som har något vettigt svar?
Går inte. Eller skulle i alla fall vara ohyggligt bökigt.
>Programmeringsmässigt så gör det inte så mycket med *.tlb-filer men när man kommer till distributionen av sitt skapade program så är det tråkigt att behöva skicka med extrafiler istället för att använda befintliga filer.
Du behöver inte distribuera TLB filen i det här fallet. Allt information som behövs från den "bakas in" i programfilen vid kompilering.
MS