Jag har skivit ett program som laddar in HTML och PHP-kod i en textbox. Allt mellan ? betyder det att det finns både HTML PHP code på varje rad. <code> ...förutom om det kan finnas kommentarer som innesluter ?>, eller felaktig kod, för all del. Jo, visst finns det många situationer där min kod inte fungerar bra, men den duger kanske? Blir djä... sur när man inte får någon som helst FeedBack från , i detta fall <b>Emil Axelsson.</b> Men herregud, ta det lite lugnt. Jag jobbar som de flesta andra. Oki på det , du är ursäktad på 2 dygn. Men det händer många gånger här att det bara blirHur tar man bort allt emellan ""?
Vad jag vill göra är en funktion som tar bort all PHP-kod, alltså allt inom <?php och ?>.
Är det någon som vet hur jag ska gå tillväga?Sv: Hur tar man bort allt emellan ""?
Gör du inläsning radvis med Line Input ?
Snbbt spånat blir If InStr(din line,"<?php") Then 'Gör något ex. hoppa över den raden
Visa ett kort exempel på hur några rader kan se ut.Sv: Hur tar man bort allt emellan ""?
Dim HTMLPHP As String, HTML As String
HTMLPHP = "test <?php bla bla ?> test" 'Ladda in HTML+PHP-kod
Do While InStr(HTMLPHP, "<?php") > 0
HTML = HTML & Left(HTMLPHP, InStr(HTMLPHP, "<?php") -1)
HTMLPHP = Mid(HTMLPHP, InStr(HTMLPHP, "?>") +2)
Loop
HTML = HTML & HTMLPHP
Textbox1.Text = HTML 'Lägg in texten i textboxen
</code>
Otestad kod, men nånting sånt där borde lösa det.
/ThomasSv:Hur tar man bort allt emellan ""?
Sv: Hur tar man bort allt emellan ""?
/ThomasSv:Hur tar man bort allt emellan ""?
Funkade Thomas utmärkta förslag ? <b>EMIL !!! vakna</b>
<b>"Skit eller säg något"</b> som jag sa till mina barn <b>"så att jag vet att du lever."</b>Sv: Hur tar man bort allt emellan ""?
Thomas kod fungerade jättebra! Ett stort tack!Sv:Hur tar man bort allt emellan ""?
ett jaha när man själv är intresserad av problemställningen. bla. en Johan Persson har jag
bitit märke i. Han ger aldrig feedback när man lagt ner jobb på att hjälpa honom.
Ha det med ditt projekt.