Vart får man reda på vilken modul den vill ha?? Har du tittat i Referenser & komponenter i VS så du inte missat något? Ungefär samma svar som Per. Japp.. Satt lite på nätet efter jag skrivit inlägget... Kan du kort berätta vad Toggleknappen gör i din applikationen. Det enda Toggle knappen gör är ju att man trycker på den 2 gånger... Då kan du lägga in denna kod i en knapp. Japp.. Det var så jag löste det i helgen... Fast jag satte knappen till Olika färger...System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
Jag använder en dll som heter fm20.dll och när jag laddar in VB60 projektet på den andra datorn som jag får felet på så finna Componenten men alla Knappar och scrollers jag använder på fm20.dll försvinner från mitt program........ VARFÖR? Och jag kan inte lägga till en knapp på den datorn men på den jag skrivit programmet på funkar det perfa......Sv: System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
Är det Vista?Sv:System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
1. FM20.dll måste finnas i ditt System32.
2. Du måste förmodligen köra Regsvr32.exe på nämnda .dll.
3. Därefter gå till Project Reference och ta in den till ditt project.
Ungefär så. Kolla din vbp i Notepad (den som funkar). Vad står det där om .dll:en ?
Vad gör den nyfiken, jag har den inte mitt register.
Goggla på FM20.dll det står mycket matnyttigt där.Sv: System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
Det är tydligen en dll som följt med någon Office utgåva som Microsoft inte använder längre pga att det var så mycket buggar i den...
Den innehåller en massa knappar osv så jag har gått igenom hela mitt program och tagit bort dem och lagt till en annan...
Det jobbigaste var ju att jag använde en Toggleknapp som jag inte hittat någon liknande så jag har fått göra om lite i programet i samma veva...
Eller går det att ta en vanlig knapp och ändra så det blir en Toggle??
Letade lite men hittade inget om det...Sv:System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
Skall väl inte vara så svårt att designa en vanlig knapp att utföra det.Sv: System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
En gång för in och en gång för att ut..
Typ som en av/på knapp...
Vet inte om det gör och göra en ändring i en vanlig knapp så den måste klickas på igen för att komma ut..Sv:System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...
Ändra till On / Off till På / Av eller In / Ut efter eget tycke, döp knappen till cmdToggla
<code>
Option Explicit
Private Sub Form_Load()
cmdToggla.Caption = "On" ' Command Button
End Sub
Private Sub cmdToggla_Click()
If cmdToggla.Caption = "On" Then
cmdToggla.Caption = "Off"
' do your stuff vid när du tryckt On
Else
cmdToggla.Caption = "On"
' do your stuff vid när du tryckt Off
End If
End Sub
</code>Sv: System Error &H80070907E. Det går inte att hitta den angivna modulen...