Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock controllen? Om du menar att du ska göra något brandväggsliknande med Winsock-kontrollen så är jag väldigt övertygad om att det inte går... men jag kan ha fel. jag håller bara på att exprementera lite grann. Typ som en brandvägg att man söker vilka portar som är öppna och jämför det med en lista och stänger dom som inte finns med i listan på tillåtna portar... Tja du kan ju alltid sätta upp winsock-kontroller som lyssnar till alla portar som finns (en hel del) och stänga anslutningen direkt... då är det väl ändå lite smartare att göra control arrays med vanlig prog kod och sen göra så att den lyssnar av alla portar bla bla bla... Löste du det på nåt sätt? Intresserad...Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?
Sv: Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?
/JohanSv: Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?
Sv: Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?
Annars så skulla jag också kunna lista vilka aktiva förbindelser som finns på datorn.Sv: Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?
jag kanske kom på hur jag kan göra nu...men fortsätta gärna att skicka in tips...Sv: Hur blockerar man öppna/stängda portar med Winsock?