Jag har gjort ett program som skapar ett formulär som innehåller texter, bilder, stapeldiagram(shapes) mm. och jag skulle vilja skriva utt det som det är på ett enkelt sätt? Hejsan Tack för hjälpen men det är ju så att formuläret innehåller en bakgrundsbild och rörliga staplar utanpå den(shapes som varierar i höjd) och labels med variabler lite här och var och kunden vill ha det utskrivet med samma utseende som dom ser på skärmen. Kolla sidan http://www.pellesoft.nu/development/forum/view.asp?msgid=25366&forumid=2&sum=1Hjälp mej med PrintForm!
Jag använder nu PrintForm men då hamnar ju bilden överst till vänster på pappret och skrivarens marginaler beskär bilden så att tecknen längst ut i kanterna och överst på bilden inte kommer med samt att det inte är speciellt snyggt när undre halvan av papperet är helt tomt.
Kan man styra PrintForm? Går det att flytta ner det och skala ner det så att hela bilden kommer med på papperet?
Jag är tacksam för all hjälp i ämnet!Sv: Hjälp mej med PrintForm!
Det är svårt att få med allting med printForm.
Använd istället printerobjektet så kan du styra vart bilderna ska hamna
//NettanSv: Hjälp mej med PrintForm!
Så det blir lite besvärligt att återskapa formuläret med printer objektet om det alls är möjligt i det här fallet?
Finns det något annat alternativ i mitt fall?Sv: Hjälp mej med PrintForm!