hur gör ja för o spara bilder i images rutor så att det blir den bildenm när ja öppnar programmet igen Du ställer så konstiga frågor. Hur kom bilden till Imagen första gången ? Kom på en annan grej som kanske kan passa dig. imagen kommer till imagerutan i o med att ja öppnar den med common dialog kontrollen <code> nej jag menar att efter jag har valt bilder o stänger ner programmet vill ja kunna välja att ha bilderna på dom ställena där ja satte in dom Placera en Image-kontroll på Formen. Hej! vad ja menar e att när ja har valt mina bilder så när ja tänger ner programmet så vill ja ha ett alternativ så att den laddar bilderna ja valt Ärligt talat, det här är löjligt. Sven har skrivit det flera gånger, medan min reaktion bara har varit att ignorera trådarna. Det ser ut som du lägger ner i genomsnitt tio sekunder på att skriva ett inlägg. Då tycker jag att du ska försöka förklara problemet.. Som jag tolkat dina frågor så har du redan fått svar på dem.. e det så enkelt att när ja stänger ner programmet så bör ja spara dom på specifikt ställe. Det har Vi ju svarat på flera gånger här ovan.spara images
///tobbenSv: spara images
Kom den dit när du designade programmet första gången sköter det sig själv.
Annars gäller Image1.Picture = LoadPicture("sökvägen till bild")
Den kodraden lägger du i Form_Load
Du får vara vänlig lämna FeedBack på frågor du ställer. Ang spara Image har ja redan svarat
under rubriken Commendialog.Sv:spara images
Det finns en kontroll ImageList den är utmärkt att lagra många bilder i
som sedan kan plockas fram efter behov..Sv:spara images
Sv:spara images
CmDialog.Filter = "Bild|*.bmp"
CmDialog.InitDir = App.Path
CmDialog.DefaultExt = "*.bmp"
CmDialog.DialogTitle = " Spara som..."
CmDialog.Flags = &H2 ' fråga om filen skall skrivas över
CmDialog.FileName = ""
CmDialog.ShowSave
SavePicture Image1.Picture, CmDialog.FileName
</code>Sv: spara images
/tobbenSv:spara images
Ladda den med en bild
(Picture i Properties-rutan)
och spara Formen(och Projektet).
Då bör bilden visas på samma position
på Formen nästa gång du kör Projektet.
Lycka till!
("Förakta icke den ringa begynelsen")
ChristerGbgSv: spara images
Du skulle kunna använda SaveSetting/GetSetting för att spara sökvägen till de bilder användaren valt.
/Dan TSv:spara images
eller så vill ja ha agtt när ja stänger ner programmet o startar upp det igen så vill jag att bilderna som ja valde innan ja avslutade programmet.
/tobbenSv: spara images
Du kommer inte få färdiga lösningar öht. Och du kommer inte få vettiga svar om du inte bemödar dig med att beskriva ditt problem ordentligt, förklara situationen i detalj, ge feedback i rimlig tid.
Enskilda fragment av "vad du vill ha" eller "vad du vill göra" funkar inte. Utöver det har du en tämligen dålig stavning och ofullständiga, röriga meningar. Om du har dyslexi eller något annat (inget illa menat) har folk förstås överseende med det, men det måste ändå gå att förstå vad du skriver.Sv: spara images
[edit 2008-07-15 21:37:45]
Stavfel
[/edit]Sv:spara images
sen när ja startar det så ska dom laddas från det stället.
första gången som ja gör det så e det standardbilder .
Eller låter det helt befängt o tänka så.
/AndersSv: spara images
När du gör Unlod programmet.Så sparar du dom olika Image du har och i Form_Load laddar du in dom
Se: SavePickture Image1.Picture , App.Path & "C:\MyPic\Image1.jpg"
resp LoadPicture("C:\MyPic\Image1.jpg")
Fö är jag ganska trött på ditt "flummeri" du verkar inte seriös och läser inte vad Vi svarar.
Det tar månader innan du tar tummen ur röven för att ge Feedback.