Hej alla!! Jag har den faktiskt liggandes här på en CD som jag inte använder, så jag skulle ju kunna skicka över den till dig om du har fast lina och kan slänga upp en ftp-server eller nåt? Den är 120 meg packad. hej Thomas!! Då är det nog enklare att jag skickar CD:n med den traditionella posten. Skivan fick jag för övrigt med när jag köpte Visual C i något som heter "Microsoft Visual Studio 6.0 Plus Pack". På skivan står det "MSDE for Visual Studio 6.0". Jag säger det bara för säkerhets skull, så du inte råkar ha skivan själv, för det tog en stund tills jag upptäckte att MS SQL Server 7.0 låg på den, men nu har jag ingen användning för det längre. MSDE finns att ladda ner här annars: http://msdn.microsoft.com/vstudio/msde/ Hej, Det finns en anledning till att dom inte finns att hämta på Internet. Detta är komersiella programvaror och varje licens kostar pengar! Det är rätt Pelle, håller fullständigt med dig. En 120-dagars utvärderingsversion av SQL Server finns dessutom att beställa för en spottstyver från Microsoft. Vi kopierar inte. Jag använder inte SQL Server längre och skickar därför över min originalskiva eftersom han verkar ha bättre användning för den. Det finns inget olagligt eller oetiskt i det. Jag är bara hjälpsam. Hoppas att du accepterar det. Nu är det ju inte skivan man betalar för, utan licensen att använda det. Den kan man inte lämna över till någon annan så där. Ja, det är ju licensen man betalar för, men den licensen är väl inte personlåst, utan låst på antal klienter? Enklaste exemplet är om man säljer sin dator till någon annan så brukar man låta sitt OS ligga kvar på, och skickar då givetvis med orginalskivorna till detta och de licensnycklar man en gång fått. Då har alltså licensen bytt ägare och den tidigare ägaren får inte längre ha någon kopia av program eller nycklar liggandes på andra datorer. Det är ju inte riktigt samma sak med licenser för SQL Server. Vilken licensmodell har den förre ägaren köpt? Hur många licenser? Du måste inte ha några licenser för att installera, det är inte någon nyckel man skriver in. Det är helt enkelt att man gör rätt för sig och betalar licenserna. För att sammanfatta: *hålla med Pelle* "När Furre talar lyssnar man" Jodå du KAN hämta den på Microsoft !Gratis SQL Server???
jag undrar om det finns nånstans där man kan hämta SQL Server 7.0 som är gratis...(på nätet)?
MVH
/AbbeSv: Gratis SQL Server???
Sv: Gratis SQL Server???
Jag skulle vilja ha CD eller skicka över via ftp---men jag vet inte hur man göra,, jag har en ftp-adress via skolan,,,kan förklara hur jag ska göra??
MVH
/AbbeSv: Gratis SQL Server???
Skicka ditt namn och adress till dev@tydal.nu så skickar jag över skivan.Sv: Gratis SQL Server???
/JohanSv: Gratis SQL Server???
Jag vill inte att ni använder pellesoft för att "kopiera" programvaror mellan varandra, sådant får ni ta någon annanstans och hoppas att ni accepterar detta. Jag kan bli stämd för sådant!
/PelleSv: Gratis SQL Server???
Licens
Kortfattat: det lär inte vara några problem så länge man inte lämnar några olicenserade installationer efter sig.
/EESv: Licens
Sv: Licens
Skicka inte SQL-server till varandra. Det är inget litet fånigt spel. Det är svåra och stora grejer.
*irriterar sig dessutom på att programvaran kommer får ta hand om ungefär 2 meg data och svara på frågor som "SELECT * FROM MinaCDSkivor*Sv: Licens
För att för det första så KAN det sitta
"tjallare" hära som letar åt tex MS att hitta warez:are
å sånt folk som sprider olagliga kopior på program.
och då kan Pelle bli stämd för att han upprätthåller utrymme för Warez TRading
varse sig han gör det eller ej, och då kan han få dryga böter och/eller fängelse i högst 2 år,
och tänk er Pellesoft går under pga böter
eller att pele försvinner 1.5 år och
siten inte uppdateras......
Det skulle inte vara så super kul, eller hur?
specielt när det är bara han sm underhåller denna siten m.m..
Han har dessutom skrivit dem flesta artiklarna du/ni sitter och läser
och han är en närvarande webmaster på sin egen site...
Även om ni inte var i Warez tankar utan att sälja sitt program som Beg. så kan sådan missuppfattas av utomstående tex Microsoft
om dem har n¨gon som sitter och läser lite i smyg,...
Dessutom så vad jag vet så sponsrar MS Pelle lite typ
att PS:are kan få lite lite billigare licenser på Tex Visual studio, eller har iaf varit det.
PLlus att webhotellet Balou skulle nog stänga
ner PS om han tillät folk "trejda warez" och sådan
för att dem vill ju inte bli associerade med warez m.m..
Plus att jag tycker att folk borde stödja Ps mera, genom att klicka på reklam å sånt typ, jag försöker å klicka på reklam lite då å då när jag kommer på det själv eller att någon annan påminner en..
Tänk er, Ps har ju inga popup reklam som sät mega störande
genom att frivillig klicka på en eller två reklam bilder/sponsorer
kan nog hålla siten popup-fri och det gör ju siten mycket mysigare, eller hur? :)
Jag har själv "bara" skrivit 2 st Artiklar och har laggt till
en 50+ Tips&Trix,
Hittar ni någon litet trix eller en kod snutt på en annan site
och tycker att den är jätte bra, dela med dig på Tips&Trix sidan
jag tar iblad små raider på andra siter och kollar för lite tips&trix
det måste _INTE_ vara små koder ni själva har skrivit
utan kan ju vara en kod du sett någon stans som du tycker är värd att visas upp mera, du kan ju referera till tex siten eller sidan d
är du hittade den koden om du får lite skuldkänslor för att kopiera och posta någon annans kod....
jag kanske ska sluta å tjata nu :)
/Stefan "Furious_Rage" G.Sv: Licens
Gammalt PelleSoftordspråk.
/Hjorten
Stolt medlem i Furres Fanclub =)Sv: Gratis SQL Server???
Dock inte SQL 7.0 utan SQL 2000
http://www.microsoft.com/sql/evaluation/trial/2000/download.asp