Jag har gjort ett program i Visual Basic med XP som operativ som har fungerat bra i ett par år. Nu har jag just bytt dator till en med Vindows Vista. När jag ska starta programmet säger han att Threed32.ocx fattas. Jag lägger då in filen i Wimdows/system32 och provar att starta programmet igen Datorn säger nu att: Cant load (or register) custom control THREED32.OCX. Vad ska jag göra. I kommandopromten, skriv regsvr32 THREED32.OCX eller regsvr32 C:\Windows\System32\THREED32.OCX Har provat fram och tillbaka och lagt in bägge filerna och kört dom men inget fungerar i alla fall. När jag skriver in "regsvr32 C:\Windows\System32\THREED32.OCX" i kör så får jag meddelandet: Jag har lagt upp två regfiler tillfälligt från Vb 4 -5 tiden testa båda. Kom att tänka på. När du vidtagit åtgärder enl ovan. Du ska inte ladda ner någonting, du ska starta cmd.exe (kommandoprompten) som administratör. Görs genom att högerklicka på en genväg/på cmd.exe och välja att starta som administratör, enligt instruktionerna. Nu gick det. Det var den detaljen att jag inte var inloggad som administratör när jag skrev regsvr32 THREED32.OSX i kommandotolken. Tack alla som hjälpt till.Threed32.ocx
Sv: Threed32.ocx
Modulen C:\Windows\System32\THREED32.OCX lästes in men anropet till DllRegisterServer misslyckades med felkoden 0x80040200.
Sökte på internet på felkoden och läste följande:
0x80040200 is SELFREG_E_TYPELIB. This result is returned from MFC ActiveX (.OCX) controls when AfxOleRegisterTypeLib fails. On Windows Vista, this is probably because you have UAC enabled, and RegSvr32.exe doesn't correctly prompt for elevation. To work around this, run regsvr32.exe from an elevated command prompt. To get an elevated command prompt, right-click on the "Command Prompt" shortcut and select "Run as Administrator". Alternatively, you can turn off UAC. If you're going to do this, I recommend having separate administrator and non-administrator accounts.
Laddade hem filen och körde den men fick nåt felmeddelande så nu vet jag inte vad jag ska göra.Sv:Threed32.ocx
Regocx32.exe har samma teknik/syntax som regsvr32.
Programarkivet:1042Sv: Threed32.ocx
Starta ett nytt Dummy projekt och välj in component Threed32.ocx från listan.
Provkör i IDE mod. Vad händer ?Sv:Threed32.ocx