Hej 1. Du kanske helt enkelt försöker läsa "nästa sträng" vilket då alltid blir något, men det blir fel.Mysteriet
i VB6 har jag skapat en funktion som läser in variabler från en textbox. Fungerar bra.
Sedan har jag en funktion där jag sparar informationen i en textfil. Programmet kan även läsa in textfilen. Resultatet skrivs sedan ut i ett textdokument som skapas (just nu MS Excel).
Det mesta fungerar bra. Men ett mysterium har uppstått:
-När jag läser in informationen från textboxen och sedan skapar ett dokument fungerar det som det skall.
-När jag däremot först hämtar in informationen från en sparad fil så händer fäljande: Alla värden som är ="" i textsträngar förblir inte tomma utan får ett värde från en av strängaarna som hämtats in från filen i början av filen. Vilket innebär att när ett dokument skapas så på alla platser som borde vara tomma upprepas den text som fanns i början av filen. Naturligtvis har jag kollat filen, den är som den skall, felet uppstår alltså vid inläsningen.
Just nu har jag temporärt löst det med att lägga till en sak när filen sparas, att alla tomma strängar "" istället sparas som "-" och då blir det den som läses och skrivs i dokumentet. Men jag vill kunna lösa den utan "-". Några förslag?
Ha det
PerSv: Mysteriet
2. Kollar du EOF ordentligt?