Hej... Har ett litet problem... ca 25 ms tror jag du får räknar med att det tar innan du är tillbaka till samma tråd igen. Om det är för mycket så får du nog börjar käka upp 100% av processorn och använda någon form av tidsreferense och en oändlig loop istället. Frågan är, är det här någonting du skulle kunna göra i hårdvara istället? Dvs, en mikrodator som styr lasern, mikrodatorn behöver bara rita ut bilderna ifrån någon intern buffert som pc:n skickar över. Är det ett alternativ? Gammalt känt problem. Med VB Timer kommer du ner till 56 ms DVS teoretiskt 18 bilder/sek. Nja.... Mikrodator är nog inte intressant... Sven Åke: Skall testa det till helgen..... Har inte tid under fredagen.... OBS jag var tvungen att uppdatera HiTime.zip Hämta 15/8 En annan lösning är den jag använder när jag räknar varvatal på en SAAB givare.Tidsinterupt....
Har ett program som räknar ut "Streckbilder" till en show laser...
Men vill att den räknar ut typ bilderna 50ggr i s.... Hur noggran är VB6 inbyggda tidsinterupt??
Kör med den nu men då bara 25 ggr i s och då hackar den... Det känns som inte är konstant i interruptet... Och jag vet att Windows har en massa skit men jag tycker att det inte borde gå att se skillnad när det hackar... PCn är ju ändå snabb.......
Finns det något som är bättre att köra med??
Eller kan man få ett program att köra hela tiden?? Dvs att den alltid ligger och räknar...
Men när jag provat det stannar ju allt.... Jag kan ju inte trycka på någon knapp eller nått??Sv: Tidsinterupt....
Sv:Tidsinterupt....
Vore intressant om du ville testa samma kod du nu har med den Timer jag har lagt upp i
Programarkivet:HiTimer 1 ms
Väntar nyfiket på ditt svar och resultat.Sv:Tidsinterupt....
Det datorn räknar ut är ju en massa punkter som den styr ritaren till med en viss färg.... Och en helbild med upp emot 5000punkter skickar jag till hårdvaran....
SÅ att låta hårdvaran räkna ut nya punkter är nog inte att tänka på....Sv: Tidsinterupt....
Sv:Tidsinterupt....
Programarkivet:HiTimer 1 ms
Läs filen Läs_MigSv: Tidsinterupt....
Då kör jag API GetTickCount och har gjort en Delphi DLL på det.