Hejsan, Nu är jag inte direkt någon klippa på rapportgeneratorer - men du kan i alla fall med VB anväda dig av printer.print, printer.currentx och printer.currenty för att positionera dig på en sida - kanske lättare att skriva ett sådant program, om det nu inte går att fixa det i access på något sätt... Det ska gå att ställa höjden på pappret i access, jag har själv skrivit ut adressettiketter med konstigt format. Jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde och jag har inte programmet här, men jaf har för mig att jag använde mig av en guide och angav där storleken på varje ettikett. Vet inte om detta går att använda sig av i ditt fall, men du kan ju testa...Utskrifter i Access
Någon som vet om man kan få rapporter i Access att skriva löpande? Jag har traktormatade bankgiroblanketter och en Brother M-1209 som vägrar acceptera egendefinierade format. 3 blanketter är i höjd detsamma som A4 + 6mm, så det blir ett slag på 2mm/blankett.
Tacksam för all hjälp.
/YSv: Utskrifter i Access
ps. du säger att skrivaren inte accepterar egendefinerade format - prova att skriva ut det på någon annan skrivare för att se om det över huvudtaget går - gör det, så är ju en ny skrivare billigare än att sitta x timmar och försöka lösa det..
/pelleSv: Utskrifter i Access
/Johan