Hej! jag har ett antal textboxar i min form som hämtar värden från en databas. Jag vill att textboxarna ska uppdateras då värdet i databasen ändrats. Jag tycker att detta borde fungerar automatiskt. men tydligen inte. Är cäldigt tacksam för hjälp med det här så snabbt som möjligt! rättare sagt hämtar jag värden från en PLC. Så här: Och det du undrar är att när PLC:en ändrar värdet på ".HMI_KapDagTotal" så tycker du att det också ska ändras i textboxen "totaltKapade"? nej jag trodde inte att det skulle fungera utan någon kod. Men jag vill ha hjälp med hur jag skriver ett event för det. Ok, då vet jag inte riktigt hur du menar med "Jag tycker detta borde fungera automatiskt". Jag pratade med en kille inna som sa att det fungerar automatiskt. men då vi använder beckhoff så gick det inte.uppdatera värde i textbox!
Sv:uppdatera värde i textbox!
VarIntTotalt = TcClientSync.ReadVar(".HMI_KapDagTotal")
totaltKapade.Text = CStr(VarIntTotalt)Sv: uppdatera värde i textbox!
Utan att du kör någon kod?
I så fall: nej, programmet gör bara exakt det du säger till den. Du får antingen hitta ett event från PLC:en som får ändra textboxen, eller så får du köra med en timer som uppdaterar den med jämna mellanrum.Sv:uppdatera värde i textbox!
Sv: uppdatera värde i textbox!
Du kan inte skriva ett event för det, det är något som objektet måste tillhandahålla; gör det inte det så har du inget alternativ än att polla -> en timer.Sv:uppdatera värde i textbox!
ok.. ska kolla det då.