Jag har lyckats spara över mitt gamla VB6 projekt. I princip så är det kört, möjligt att du kan få ut lite forms, men ingen kod. (Skulle varit om du ändrat kompilatorinställningarna möjligtvis, men det antar jag att du inte gjort) Har inte testat själv, men det finns ett antal program som påstår sig kunna fixa det. Testa att googla på VB6 decompile och se om du hittar något som ser vettigt ut. Hej Jonas, Tack, jag valde att helt enkelt skriva om koden, det rörde sig inte om några större mängder kod och efter att ha googlat verkade det vara väldigt krångligt, om ens möjligt att decompilera projektet. Det går definitivt att rädda gammal kod från en exe-fil, jag har gjort det vid flera tillfällen. Det man eventuellt tappar är variabelnamn...VB6 Decompiler tror jag det programmet hette som jag använde...Förlorad VB6-kod
Det var ingenting avancerat utan endast en form med en del subs och funktioner. Jag har kvar .exe-filen så nu hålller jag tummarna för att det är möjligt att få tillbaka så mycket som möjligt av koden. Är det någon som vet hur och om det är möjligt?Sv: Förlorad VB6-kod
Sv: Förlorad VB6-kod
/JohanSv: Förlorad VB6-kod
Kika på det här (har dock ej tetstat själv):
http://www.soft32.com/download_124248.html
Det hade dock varit mycket lättare om du hade kört .NET (både på gott och ont).
Hoppas det hjälper,
Mikael SöderströmSv:Förlorad VB6-kod
Jag föredrar själv .NET men jag jobbar utifrån ett gaaamallt projekt (runt 11 år gammalt) och valde VB6 för att kunna återanvända en del av koden därifrån.Sv: Förlorad VB6-kod