Hej Har en laptop och plötsligt försvinner muspekaren upp i något hörn Jag har varit med om det en gång på en Dell, då var det "joysticken" som krånglade. Man kunde avaktivera den i drivrutinen (eller så var det i Bios) så att man bara använder Touchpad:en. Så gjorde jag i väntan på att den blev utbytt. Knepigt elektronik fel. Det låter som det är touchpaden som blivit intryckt på något sätt, eller så skulle du kunna testa byta mus och se om det har någon effekt. (Om du använder mus alltså.) Tycker det är märkligt att det fortfarande är spekulationer kring detta. Det är ett mycket vanligt fel, men har aldrig fått förklaring till vad det är för fel. Uppdatera drivrutiner kanske kan hjälpa. Som sagts ovan. Jag tror skarpt på tryckplattan.Problem med vandrande muspekare
och sen kan det vara omöjligt att använda datorn. Den börjar den fungera
efter ett tag men ibland kan jag inte använda datorn på hela dagen
Någon som har ett tips om hur jag löser dettaSv: Problem med vandrande muspekare
/JohanSv:Problem med vandrande muspekare
Din Laptop har jobbat i en fuktig miljö.
Spraya med startgas till bilar på tangentbord och styrplatta.
Egentligen skulle man behöva öppna upp för att komma åt alla skrymsler och vrå.
Analysera felet mer noggrant och återkom.Sv:Problem med vandrande muspekare
Sv: Problem med vandrande muspekare
Däremot vet jag att väldigt många har haft samma problem inne för reparation många gånger utan att det har hjälpt.Sv: Problem med vandrande muspekare
Kanske en konflikt som uppstår och sedan släpper?Sv:Problem med vandrande muspekare
Man har belastat den med något tungt.
Eller så har man fått in fukt (oxidering) i dom regioner som styr musen.
Startgas är bästa elektronrengöringen.