Hej http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odeopg/html/decondisplayinghelpbyusinghtmlhelpapi.aspHur kallar man på sin hjälpfil?
Har gjort en liten hjälpfil till mitt program, med hjälp av HTML help workshop som fanns med i visual studio, har kompilerat den till .chm och satt en referens till den i programmets properties. Nu går det att öppna hjälpfilen när programmet är igång, genom att trycka på F1.
Men, hur skulle jag göra om jag vill ha den att öppnas när man väljer "hjälp" i menyn i mitt program?
jag har inga helpcontextID i hjälpfilen, o att sätta den till 0 eller 1 verkar inte göra någon skillnad, ingenting händer..
kan jag göra så att när man klickar i menyn så trycks "automatiskt" F1 ner? eller nått annan bonn-lösning? :)
Hittade ingenting på msdn, mer än information om hur man länkar till en helpcontextid genom menyredigeraren i vbSv: Hur kallar man på sin hjälpfil?
hittade det :)
men dom har skrivit fel, när jag skriver by val "Topic1.htm" så får jag felmeddelanden, byval "Topic1.htm" funkar bättre