Jag skulle vilja läsa av signalerna på min LPT-port i Windows 2000. Jag har hittat OCX'er som låter mig göra detta i Win9x, men inget för Win2k. Hej Hej! Hej um.. va e det fö kewla nummerpressentatörer ni snackar om? jag har ett modem som har inbyggd funktion för det, som skickar nummret till datorn via mscomm.. Jag sitter utan modem (i ett nätverk) och vill använda min PC som nummerpresentatör till en digitaltelefon. Jag har lyckats ta ut de åtta pinnarna för data (samt jord) och vill nu läsa av dessa i LTP-porten. HejLäsa LPT-signaler i Windows 2000
Idéer?
Bakgrund:
Nummerpresentatör som skickar numret till PC'n via LPT-porten. Numret slås upp i en databas och presenteras på skärmen.Sv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Kolla i Uploadarean där har jag lagt ut ett
program Lpt_io.zip .Intressant att höra om det
funkar under Win2000.
Jag har en massa stuf om Nummerpresentatören
om du är intresserad.
mvh
SvenSv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Sven, har du ngt tips på hur jag löser nummerpres på flera linjer samtidigt (4 och uppåt) / 1 dator. Dock ej med 4 paralell portar, utan kanske med en yttre microprosessor som detekterar från telefonlinjerna och seriell komunikation till datorn.
/KennetSv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Om du har en GamePort som servar
4 knapper kan du köra 4 linjer på den
mvh
SvenSv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Sv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Tyvärr har projektet avstannat här. Jag har testat ett otal applikationer som läser portar, men inget som fungerar i Win2000.
/MikromjukSv: Läsa LPT-signaler i Windows 2000
Kolla den här siten
http://www.zealsoftstudio.com
VBio berätta gärna hur det går. Jag har
en del stuf som passar Win95 o 98 men NT
och Win2000 verkar vara värre.
Jag kan skriva en dll i Assembler om du vill
testa
mvh
Sven