Hallå! Ett alternativ som var vanligare förr är ju att koppla en paralellportskabel mellan datorerna. Tror de brukar benämnas nollmodem även för den typen av kabel. Fråga i affären så ska de nog kunna hjälpa dig. Jag satsar på att låna ett nätverkskort och kabel... hoppas det fungerarÖverföra filer från en dator till en annan!
Råkar vara så att jag skulle vilja föra över filer från en bärbar dator med Win98 till min vanliga burk med Win95 (alternativt bränna det på skiva från den bärbara). Problemen är dock att jag inte har nätverkskort samt att jag endast har en intern brännare, och jag antar att det kommer att bli lite problem med att koppla den till en bärbar dator...
Vad skulle kunna vara lösningen på detta problem? Mängden data kommer att ligga över 1Gb, så att ni vet... Alltså, hur överföra filerna eller hur koppar intern CD-brännare till bärbar dator?
Mvh
/ZapataSv: Överföra filer från en dator till en annan!
Program som kan hantera den typen av överföring, om det inte fungerar i Windows, är exempelvis Norton Commander.
Lite slött, men om du inte vill lägga pengar på nätverkskort och en korskopplad TP-kabel så är det nog bästa alternativet.
Lycka till.
/EESv: Överföra filer från en dator till en annan!
Tack för hjälpen!
/Zapata