Hej Hej >>och hur gör jag för att starta mitt program automatiskt när windows nä jag tänker inte göra några tojaner Varför vill du sstarta det automatiskt utan att det syns i autostart, i så fall? jag vill inte att det ska kunnas tas bort av användaren...vill att det ska vara som en standard när man startar datorn > jag vill inte att det ska kunnas tas bort av användaren... Den här diskussionen verkar vara på väg mot en diskussion om etik men det gör väl inget... :) HÅLLER MAN PÅ OCH TILLVERKAR SKITPROGRAM SOM ÄR TILL FÖR ATT SABBA SKA MAN GÅ DIREKT I FÄNGELSE UTAN ATT PASSERA GÅ!!!Skicka och ta emot filer via Ftp
hur ska jag göra för att skicka och ta emot en fil via ftp
och hur gör jag för att starta mitt program automatiskt när windows startar utan att det syns in windows autorun (i start menyn)
tack på förhandSv: Skicka och ta emot filer via Ftp
Starta automatiskt
HKEY_LOCAL_MACHINE Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Här kan du lägga till program .
mvh
SvenSv: Skicka och ta emot filer via Ftp
>>startar utan att det syns in windows autorun (i start menyn)
Jaså, minsann... Du vill göra trojaner. Låt bli.
/Niklas JanssonSv: Skicka och ta emot filer via Ftp
jag ska göra ett program som man kan skicka meddeladen mellan varnadra typ som en chat fast det ska bara komma upp när någon av parterna skickar...så det är därför jag vill veta,,så snälla hjälpSv: Skicka och ta emot filer via Ftp
Det borde ingå i chatprogrammet.
Sv: Skicka och ta emot filer via Ftp
Fast det kan det och det är inget du kan göra något åt.Sv: Skicka och ta emot filer via Ftp
(Du har ju redan fått svaret på hur man gör - och skulle det vara en trojan kan jag ett antal knep för att göra det mer osynligt än så...)
Jag kan fortfarande inte se vitsen med det. Skall man kunna skicka filer till varandra fastän man inte chattar? Och varför skall man inte få ta bort det. Det är väl upp till en själv om man vill skicka filer...
Vore det (vilket jag har mycket svårt att tro) så att någon faktiskt skulle uppskatta att inte själv kunna bestämma om man vill ha igång programmet eller inte - vore det inte bättre om hela chattprogrammet startades automatiskt istället?
men...
Jag vill också veta orginalsvaret!
Jag har ett SYNLIGT program som fixar fram ett par filer som sedan ska iväg till ett inkassobolag via ftp (Fast det kanske också är ett ogiltigt skäl eftersom dom flesta inte tycker om inkasso??)
Nu har jag gjort så att jag startar en bat fil som fixar överföringen men om nån kan nåt fiffigare där man i programmet skulle kunna få iväg filen med lite övervakning typ "Överför fil 22%" så vore det häftigt...
Och är ni rädda för virusangrepp så kan man ju alltid maila bara lilla mej...
Mvh
Rickard