Hej! Hej, Hej. NTSVC.OCX är nog det du söker. Gratis och fungerar. Kan göra IDEn lite krashbenägen vid avlusning men fungerar utmärkt i produktion. Det knöligaste med denna är att få tag i en fungerande binär eller en källkod som är komplett. Någon som vet var ? Jag skulle gärna kolla om det finns någon nyare version än den jag använder.Skriva en applikation som serviece
Jag behöver hjälp med en sak. Jag undrar hur man skriver om ett "vanligt" Visual Basic program till att fungera som en service i Windows 2000. Tekniken som används är VB 6 och EJ .Net där jag vet det finns smidiga sätt.
//MagnusSv: Skriva en applikation som serviece
Det finns ett program i NT4 resource kit (det är möjligt att den finns i w2k också) som heter <b>srvany.exe</b> som används för att köra ditt program som en tjänst. Där finns också ett program som heter <b>instsrv.exe</b> som man använder för att skapa själva tjänsten.
Sök hos microsoft.com så skall du kunna hitta och ladda hem dessa filer + instruktioner för hur du skall gå tillväga.
mvh /ThomasSv: Skriva en applikation som serviece
Jag har vid nåt tillfälle använt mig av NTSVC.OCX från microsoft.
Med denna kan man göra servicar.
Sök MS sida. Har fär mig att det även finns exempel där.Sv: Skriva en applikation som serviece
Om du är beredd att betala så finns det ett antal olika produkter att få tag i. Själv har jag ingen erfarenhet av dessa.
/CO