Hej alla. Din fråga är så elementär så man vet inte riktigt hur man skall svara. Nej jag har inte koll, får inte alls till det!Sökvägen till applikationen
Tre frågor:
1.
I VS 2008 och VB undrar jag hur man kan få sitt project vid installationen till en fast
possition t.ex C:\Test
2.
Kan man bifoga en fil t.ex "test.txt" till en specifik plats ex. C:\test i installationsprogrammet/Publish
3.
Får inte till det med att köra shockwave/flash i en Form i vb-2008 har gjort det tidigare (vb6) då gick det bra.
Jag kan köra med AxShockwaveFlash dra en ruta till formen och under egenskaper för rutan på raden
Movie skriva t.ex C:\test\film.swf då fungerar det men hur skriver jag eller hur gör jag för att den skall ta filmen från sökvägen till där programmet är installerat (app.path) har provat med ".\film.swf" men det går inte. Jag har inte hellre hittat något annat sätt att i coden styra denna.
Tacksam för hjälp!
PN.
Sv: Sökvägen till applikationen
Du har koll på App.Path har du koll på ex. Vb Wizarden mm. mm. mycket question marks !Sv:Sökvägen till applikationen
Gamla PDW gick bra och var verkligen elementär!
I VS2008 och vista och denna click ones W blir sökvägen inte så enkel att hantera - för mig!
Har provat att läsa med App.Path men nej.
Och med AxShockwaveFlash får jag bara att fungera om jag i egenskaper på Movie(raden) skriver en
fast sökväg. Men då skulle jag vilja kunna importera swf filen till en mapp - trist lösning.
Hjälp en liten tös gärna/snälla annars får det väl bero till Jonnie landar i Sverige igen men det skulle verkligen vara trist.
Så S-Å har du en lösning månne?